terug van Jasper naar Lake Louise - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu terug van Jasper naar Lake Louise - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

terug van Jasper naar Lake Louise

Blijf op de hoogte en volg Wilma

06 Mei 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Wat hebben we lekker geslapen vannacht. Gisteren na het eten zijn we nog de weg naar Maligne Lake gaan rijden. Maar helaas geen wild eigenlijk gezien. Dus op de terug weg besloten we toch nog even te tanken dan hoefde we het vandaag niet te doen. En toen we terug reden naar de Pocahontas cabins en net bij het verlaten van het stadje Jasper zag Leonieke in een keer een zwarte beer. Dat was nummer 3 ( voor ons 4) We konden gelukkig de auto keren en hebben mooie foto's kunnen maken. Nou dat maakt natuurlijk je dag helemaal compleet. Dus vandaar dat we lekker hebben geslapen.

Vanmorgen weer ons ontbijt in het restaurant gegeten. Er zat een groep Koreanen en die wilde van alles van ons weten. En dat wij uit Nederland komen hier in Canada???? Geweldig!

Om tien uur koffers in de auto en gaan we op weg naar Lake Louise. Weer een lange rit van 260 kilometer. Vandaag zijn er op de weg geen bighorn sheeps te zien terwijl wij het weekend er zo veel hebben gezien. Heel bijzonder dat dit per dag scheelt.

Op weg naar Lake Louise. Halverwege jawel onze vierde keer dat we een zwarte beer zien. EN zo dicht bij de auto. Maar we zitten in de auto wel veilig gelukkig. Het interesseert de beer helemaal niets dat wij er staan en eet rustig verder. Maar we zien wel zijn tanden en daar wordt je niet vrolijk van als hij boos is. We gaan weer verder.

Dan staan er op de weg een aantal auto's stil. Daar moet wat te zien zijn. Ook wij stoppen en aan de andere kant van de weg op een open stuk staat een vrouwtjes eland. Volgens de canadezen is een eland uitzonderlijk om te zien, maar wij hebben er nu al twee gezien. Het lijstje groeit gestaag verder.

We komen dichterbij de colombia ice fields. Het is gelukkig iets warmer dan op de heen weg, maar het blijft koud. En zo indrukwekkend al dat ijs en ook de hoeveelheid sneeuw dat hier nog ligt. Meters dik.

Ook de meren die hier liggen zijn nog bevroren. Op sommige plekken zien we wel dat het ijs gaat smelten. OOk de rivierbeddingen staan grotendeels droog en dan te bedenken dat dit over een aantal weken vol staan met water.

We gaan vandaag ook naar de Athabasca waterval. Niels stevig aan de hand en gelukkig luistert hij. Want als je hier in het water val vertel je het niet na. Dan komen we bij de waterval. Ongelofelijk wat een natuur geweld. De kinderen zijn onder de indruk. We wandelen nog wat verder en komen bij de rivier bedding die droog staat. Mooi om even wat mooie foto's te maken. En daarna weer verder.

Leonieke heeft vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van de toiletten langs de weg. Niet echt fris, maar voor hoge nood wel een uitkomst. Maar dit heeft wel indruk gemaakt (haha)

Om half vijf komen we aan bij ons hotel. Bakercreek chalets. We checken in en we krijgen een mooi chalets aan de rivierkant.
Het is een leuk huisje in country style. Alleen een drama met de deuren op slot draaien. Uit eindelijk komen we er achter dat de deur aan de binnenkant eerst dicht gedaan moet worden en dan de deur dicht trekken. Ja je moet het maar weten.
Als we geluk hebben zien we de grizzly die hier rond loopt. Hij is al een paar keer de afgelopen weken gespot. En waarschijnlijk is de grizzly die wij van de week hebben gezien dezelfde.

Omdat het seizoen nog niet begonnen is is het restaurant op maandag en dinsdag dicht, dus zit er niets anders op om naar Banff te rijden en daar wat te eten en spullen voor het ontbijt te halen. Gelukkig is de winkel in Banff tot 11 's avonds open dus gaan we eerst eten.
We besluiten om naar grizzly'shouse te gaan. Hier kan je op hotstones eten. Voor ons erg lekker, maar helaas zijn ze hier niet echt op kinderen ingesteld. Dus na het eten snel boodschappen voor het ontbijt doen en dan lekker snel naar het huisje, want de kinderen zijn afgedraaid en wij eigenlijk ook. Niels sliep in de auto al dus die hebben we bijna slapende op bed kunnen leggen. Hopelijk slaapt hij tot morgenochtend.

• 06 Mei 2015 - 09:02

Corine Klootwijk:

Wat leuk om jullie verslagen te lezen. En wat een geluk met al het wild wat jullie zien. Ik ben best een beetje jaloers. Geniet er nog lekker van en veel plezier! Gr Corine

• 06 Mei 2015 - 09:20

Mariëlle :

Hallo Stammetjes, wat een leuke verhalen lees ik. 's Ochtends kijk ik meteen in mijn inbox om te zien of er iets van jullie inzit. Zojuist weer genoten van jullie avonturen. Wilma, je moet schrijfster worden, wat kan jij levendig schrijven! Echt super leuk. Nog veel plezier en een veilige reis toegewenst! Liefs, marielle