Onze tweede dag in Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu Onze tweede dag in Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

Onze tweede dag in Jasper

Blijf op de hoogte en volg Wilma

03 Mei 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Vanmorgen worden we weer wakker met een mooi zonnetje en die schijnt prachtig op de besneeuwde bergen. Vanuit onze cabin hebben we een prachtig uitzicht hier op.

We gaan lekker ontbijten in het restaurant. Een continetal breakfast. Het enigste wat ik miste was iets van worst of kaas. Nu was het alleen maar jam en peanut Butter. Dus niet iets hartigs en dat vind ik wel lekker. En voor de kinderen komt het pak hagelslag op tafel. De canadezen zullen wel denken muizenkeutels (haha). Verder is het een prima ontbijt. Leonieke heeft zelfs jam gegeten. Is deze vakantie toch nog ergens goed voor!

Na het eten gaan we de spullen pakken en gaan we ons klaar maken om naar Maligne Lake te rijden. Dit is een kleine 50 kilometer rijden. 12,5 jaar geleden was deze weg dicht omdat het er veel gesneeuwd had. Nu is hij wel open.

Het zonnetje schijnt dus dat gaat goed komen.

Het is vrij rustig op de weg, maar ondanks dat wij ons aan de snelheid houden worden we door een andere auto ingehaald en de auto die daar achter zat vond het nog te langzaam en haalde de auto die aan het inhalen was ook nog eens in. Wat zijn er toch gekken op de wereld. maar we zijn op vakantie dus wij maken ons niet druk.

Als we vlak bij het stadje Jasper zijn slaan we linksaf de weg naar Maligne Lake op.
Leonieke ziet al gelijk een hert. En ik zie weer een coyote. Langs de kant van de weg. Hij probeert over te steken, maar wij staan hem in de weg. Uit eindelijk rijden wij een stukje door en ik stap uit achter de auto en dan durft hij wel over te steken. Weer mooie plaatjes kunnen schieten.

Het is een mooie weg naar boven toe, met soms een flinke klim erin. We komen langs een groot meer, wat bijna helemaal droog staat. Het valt ons op dat er verschillende meren droog staan. Dus boven op de bergen is de sneeuw nog niet gesmolten. Dit is wel jammer, want anders heb je van die mooie blauw groene wateren in de meren staan.

Plots zien we steentjes van de bergwand vallen. Leonieke zit aan die kant en als ze omhoog kijkt ziet ze berggeiten op de bergwand staan. En als we even blijven staan komen er steeds meer te voorschijn.

Na ongeveer 42 kilometer rijden komen we op de parkeerplaats van Maligne Lake.
Er ligt nog erg veel sneeuw en het meer is nog stijf bevroren. Wel gaaf om dit te zien en dan te bedenken dat over een maand dit meer waarschijnlijk ontdooit is.
We gaan een stukje lopen rond het meer. We zien allerlei dierensporen in de sneeuw. Ook berensporen dus ze zijn er zeker wel. Na een stukje lopen komen we bij een bruggetje en daar stroomt het water prachtig onder door. Het stukje water wat hier open is daar zwemmen vissen. waarschijnlijk forellen.
We slaan een ander pad in, maar hier ligt wel ontzettend veel sneeuw.
We volgen een stukje het spoor van een vorige wandelaar, maar ik vind het helemaal niets. Ik geef aan dat ik terug wil lopen en ik heb het nog niet gezegd of zak tot mijn knieën in de sneeuw en val achter over de sneeuw in. Ik krijg zo de slappe lach dat de tranen over mijn wangen lopen, maar Lennard raakt hierdoor in paniek.
Wim heeft Lennard gekalmeerd en wil mij uit de sneeuw trekken. Helaas ook hij gaat lang uit de sneeuw in. Wat tot grote hilariteit bij de kinderen leidt. Het wordt een spelletje met springen op de sneeuw en tot je knieën er in zakken. Ook ik ga voor de tweed keer onderuit. Wat een lol hebben. Het gevolg is dat we kledder nat zijn, maar dat mag de pret niet drukken.

We gaan terug naar de auto en gaan even een broodje eten. Bij de auto trekken de kinderen de schoenen en sokken uit en hun natte broek. Dus met 1 graad boven nul hebben we drie kinderen in hun onderbroek op de achterbank zitten. Ach wat maakt het uit ze kennen ons hier toch niet.

Op de terug weg rijden we nog langs Lake Annette en Lake Edith.

Vanavond gaan we weer eten bij Embers steakhouse. Net als gisteren, maar het eten is hier zo ontzettend goed. En dan vroeg naar bed, want morgen hebben we weer een lange autorit voor de boeg naar Lake Louise. En we willen de athabasca waterfalls ook nog bezichtigen.
Dus nog veel moois voor de boeg.

• 04 Mei 2015 - 10:52

Aphrodite :

Wat een lol hebben jullie een wat een groot verschil in tijd. Wij warm er in juli en hadden inderdaad allemaal prachtig blauw groene meren. Maar om dit is geweldig om het zo te zien. Super joh. Xxx

• 04 Mei 2015 - 10:52

Aphrodite :