Dag twee op Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu Dag twee op Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

Dag twee op Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Wilma

13 Mei 2015 | Canada, Vancouver Island

Wat hebben we genoten van onze bootreis gisteren. En twee walvissen gezien. We hebben zitten genieten van de foto's. En alles weer herbeleeft. Wim wilde eigenlijk vandaag weer en ach we zijn hier maar een keer en de kinderen vinden het ook fantastisch, dus gevraagd of de auto in het hotel in de garage mocht blijven staan vandaag en weer geboekt. Het hotel personeel adviseerde ons om te bellen en dan door gegeven dat we voor de tweede keer mee wilde. Dan kregen we korting. Alleen degene die daar over ging was er pas vanmorgen, dus om acht uur is Wim naar de receptie gegaan en heeft alles voor vandaag geregeld. Niels is helemaal in de Gloria dat hij weer op de boot mocht vandaag. Om 11.00 uur checken we uit en doen al wel onze spullen in de auto leggen zodat we als we terug komen gelijk weg kunnen rijden.

Het personeel van THE prince Whales vinden het geweldig dat we weer mee gaan. We geven aan dat we toch nog op die orka's hopen, maar het zijn wilde beesten in de natuur en die kan je niet voorspellen. En er is ook nog geen rapport geweest van boten die al eerder vertrokken zijn.

Om twaalf uur gaan we aan boord. En als we even varen krijgen we te horen dat er orka,s gespot zijn. We zitten weer op het achterdek en de boot is minder vol als gisteren. Dus als we wat zien hebben we ruimte in overvloed om foto's te maken.
Niels hebben we vandaag zijn muts maar op gedaan en hij zit weer lekker bij papa op schoot.
Als we de haven uitvaren gaat de speed er weer op. We hebben het gevoel dat het iets kouder is als gisteren, maar het zonnetje schijnt wel meer.
Al snel valt Niels bij papa op schoot in slaap.
Als we eenjarige onderweg zijn komt Jen (crew) naar ons toe en vraagt of het een probleem is als we later terug zin in de haven, want de orka's zwemmen weg van ons. Wij hebben daar helemaal geen probleem mee want wij willen ze graag zien.

We komen in het water van de USA, Washington, te varen en dan zien we twee vinnen. We hebben ze gevonden. We moeten ongeveer een straal van 100 meter afstand houden. Maar wat een prachtig gezicht is dit. Twee mannetjes killer Whales. Ze komen boven en gaan weer onder. Ongelofelijk, wat is de natuur toch mooi.
Ne een minuut of 15 moeten we weer terug. Jammer want wij zouden hier nog veel langer willen blijven.
We varen weer terug en komen langs een eilandje waar steller zeeleeuwen op zitten en een bald eagle. En tussen wie zeeleeuwen zwemmen ook zeehonden. Wat gaaf zeg! En wat bijzonder.
Ook hier kan ik weer mooie foto's maken en wat ben ik blij dat ik mij grote lens heb meegenomen.

We gaan weer verder en weer stopt de kapitein de boot. Er zwemmen hier een soort kleine dolfijnen. Helaas kan ik hier geen fot's van maken, want ze blijven gedeeltelijk onder water. Maar we hebben ze we gezien.
En dan terug in de haven, ook het grote cruiseschip ligt er nog. Wat hebben we weer veel gezien vandaag.

Nu snel naar de auto en dan op naar Nanaimo. Dat is volgende hotel waar wij slapen.

Het is erg druk onderweg, maar om 18.00uur zijn we in het hotel. We checken in en weer geen kamers naast elkaar. Toch wel een beetje jammer.
We gaan een restaurantje opzoeken om te eten, maar vinden niet veel dus besluiten om naar het hotel te gaan en daar te eten.

Om even kwart voor negen gaan we naar de kamer en gaan we de foto's op de computer zetten. Wat een mooie plaatjes. En ook nu weer beleven we de hele boottocht. Jullie moeten nog even wachten voor jullie de foto's kunnen zien want die kan ik er vanavond pas opzetten, omdat ik nu op de iPad mijn verslag aan het typen ben. Maar ze komen eraan.
En Wim en ik zijn allebei zo rood als een kreeft, van de zon op het water en dat twee dagen lang. Hebben we toch nog een lekker kleurtje als we thuis komen (of we gaan vervellen).

Om 22.00uur gaan Lennard en Wim naar hun eigen kamer om te slapen en ik slaap met Leonieke en Niels op deze kamer. En we gaan lekker dromen over al het moois wat we hebben gezien. En morgen gaan we naar Vancouver voor onze laatste drie dagen.

• 13 Mei 2015 - 21:32

Marielle:

En weer schrijf je zo goed Wilma! Alsof ik het met eigen ogen zie. Zo ontzettend leuk! Groeten, ook van Hannette x

• 14 Mei 2015 - 08:49

Karin:

Wow! Fantastisch dat jullie weer zoveel moois hebben gezien! Fantastisch!
    En jeetje wat vliegt de tijd?! Heb het gevoel dat jullie nog maar net weg zijn.
    Heeeeel veel plezier nog!