Whale watching - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu Whale watching - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

Whale watching

Blijf op de hoogte en volg Wilma

12 Mei 2015 | Canada, Vancouver Island

Vanmorgen lekker wat uitgeslapen vergeleken met de vorige dagen. Om half 8 ging de wekker. Lekker gedoucht, maar niet heus. Zo zet je de douche op een bepaalde temperatuur en dan is hij goed en het volgende moment verbrand je levend. Maar goed het is wel gelukt.

Om kwart voor negen gaan we lekker ontbijten in Vic's. Voor het eerst in deze vakantie komen we een ober tegen die niet in zijn hum is zullen we maar zeggen. Maar dat mag de pret voor ons niet drukken.

Het ontbijt bestaat uit een heerlijk ontbijt buffet, met scrumble eggs, bacon, verschillende soorten brood, lekkere zoete lekkernijen zoals appelbroodjes en chocoladebroodjes, heerlijk fruit en noem maar op.

We eten heerlijk en nemen voor op de boot banaantjes mee.

We gaan nog even naar de kamer toe, want we moeten pas om kwart voor 12 naar de haven toe voor de boot om whalewatching te doen.

Om even 11.00 uur gaan we naar beneden en lopen via de haven naar de prince of Whales.
De boot is niet vol. Dus hopelijk alle ruimte om iets te zien als ze wat walvissen of orka's vinden.

Om 12 uur gaan we aan boord. We nemen heerlijk plaats op het achterdek. Daar kunnen we lekker zitten op de banken en Niels gaat bij Wim op schoot.
We varen rustig de haven uit en op open zee gaat het gas erop. Gelukkig het weer is goed en de zee is kalm. Voor degen die mij goed kennen die weten dat varen niet mijn favoriete bezigheid is, maar als je wat wilt zien dan moet je er soms wat voor over hebben. Maar dan is het wel lekker als alles mee werkt.

Niels vindt het heerlijk op de boot, maar ik ben blij dat ik de kinderen hun winterjas heb aan laten doen, want er staat veel wind en het is het best wel koud. Niels valt bij Wim op schoot in slaap.

Dan zien Lennard en ik een kopje uit het water komen. Het is het kopje van een zeehond. Ik probeer hem te fotograferen, hopelijk is het gelukt.

Dan mindert de boot vaart en zien we ook andere boten liggen, dus hier moet wat te zien zijn. En inderdaad er zwemmen hier twee humback whales. We zien ze water spuiten en boven en ondergaan. Dan zien we de staarten boven komen en duiken ze weer voor ongeveer vier minuten onder. Geweldig om te zien en ze zijn ook zo groot, terwijl deze niet volgroeit zijn. De ene walvis blijkt Split Finn te zijn. Ze hebben hier allemaal namen en de mensen van de boot kunne dit zien aan de staarten. De andere walvis kunnen ze niet thuis brengen. Maar het is geweldig dat we ze hebben gezien. Ik hoop mooie foto's te hebben gemaakt. Na een tijdje varen we weer terug.
Dan vinden we op een vuurtoren een bolt eagle. De boot mindert vaart en we kunnen hier weer foto's maken. We gaan verder en dan zien Leonieke en ik op een eilandje zeehonden liggen. Ook nu mindert de boot vaart en aan de andere kant liggen er ook ontzettend veel. Super gaaf om te zien.
Dan is het weer tijd om naar de haven terug te varen. Het was heerlijk en zo krijg je ook een lekker kleurtje op je gezicht zo op het water. Helaas hebben de orka's zich niet laten zien vandaag, dat was wel jammer, maar we kunnen in ieder geval de walvissen wel weer afstrepen van ons lijstje.

Omdat Niels zich zo goed gedragen heeft op de boot mag hij kiezen waar we eten. Het wordt de MC Donalds. ( zat er in)

Daarna gaan we nog even shoppen in Victoria en gaan ook nog naar het Empress hotel, waar wij 12,5 jaar geleden verbleven. Het blijft een machtig hotel.

We lopen naar het hotel terug en dan zien we weer de koetsen en paarden staan. Leonieke wil zo graag een ritje maken. Dus we maken een rondritje door Waterfront. We hebben een super leuke koetsier, Sean, die ook heel veel vertelt over Victoria en dan worden we na een tijdje afgezet bij het hotel. We mogen nog even kroelen met Nikkel. Wat een lief paard is dit. En Leonieke helemaal gelukkig.

We gaan naar de kamer en gaan gelijk de foto's bekijken op de computer. Dit is weer genieten van al het moois wat we vanmiddag hebben gezien. Zullen we morgen weer????

• 13 Mei 2015 - 18:41

Aphrodite:

Jullie zijn op een heel andere boot geweest als Jan en ik. Leuk dat jullie zoveel gezien hebben en je hebt mooie foto's gemaakt. Fijne trip verder.