Op naar victoria. - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu Op naar victoria. - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

Op naar victoria.

Blijf op de hoogte en volg Wilma

11 Mei 2015 | Canada, Vancouver Island

Vandaag maken we de overtocht naar Victoria of zoals ze hier zeggen Vancouver Island.

We hebben de wekker om half 7 gezet om vroeg te ontbijten en vroeg op pad te gaan. We ontbijten in het steakhouse waar we gisteren ook hebben gegeten.

Maar Leonieke en ik zijn al om 5 uur wakker. Erg fijn is dat terwijl de jongens nog heerlijk liggen te slapen. Leonieke en ik hebben allebei last gehad van de ijskast die steeds aansloeg.

Maar het is wel leuk om zo even een moeder dochter momentje te hebben. Om half 7 worden de jongens ook wakker en gaan we eerst naar Nederland bellen, het is immers moederdag. Ik hou het nog te goed en wij vieren dus volgende week Moederdag en mijn verjaardag in één.

Als we klaar zijn gaan we lekker ontbijten. Weer een heerlijk ontbijt en ook de kinderen vinden het lekker French toast. en voor Niels pancake.
Daarna snel de laatste spullen pakken, we hadden de grote koffers al naar de auto gebracht en dan snel op pad.

Het is een ander half uur rijden naar de haven. We willen proberen de ferry van 11.00 uur te halen, maar dat blijkt geen haalbare kaart.
De route is erg mooi en voor het eerst in de vakantie moeten we voor een spoor overgang wachten voor een trein. En dat zijn niet de treintjes die in Nederland rijden. Hier rijden ze met wagons waarop containers twee hoog opgestapeld staan en het aantal wagons zijn niet te tellen. We staan dan ook lang voor de spoorwegovergang te wachten, maar het is wel gaaf om dit een keer mee te maken en Niels vindt het helemaal het einde.

We vervolgen onze route en gaan via de highway 1 richting Vancouver. En dan komen de eerste borden Tsawassen. Deze moeten we volgen om bij de ferry terminal te komen van waar de ferry afvaart.
We makken de oversteek Tsawassen - Swartz Bay en komen zo op Vancouver Island.
We zijn om even 10 over elf bij de terminal en checken in. We mogen in line 42 gaan staan. En de Ferry is niet vol.
We gaan nog even naar het toilet en dan wordt er omgeroepen dat ze gaan boarden. Om even kwart voor twaalf rijden we de boot op. We staan op dek 3. Wel goed onthouden want ik ben meestal de weg weer kwijt op zo'n boot. Dit is ook niet mijn favoriete bezigheid.

We gaan lekker op het dek zitten en misschien zien we nog wel walvissen als we aan het varen zijn. Om even vijf over twaalf varen we af. De ferry laat luid zijn scheepshoorn horen. En toen wilde Niels als een speer naar binnen. Die schrok zich helemaal de blaren.

We gaan binnen even wat drinken, maar ik wil eigenlijk snel weer naar buiten. Binnen vind ik de boot veel te veel heen en weer gaan en we zitten ook nog op draaistoelen, geen goede combinatie dus. Op het dek is het heerlijk. Samen met Leonieke geniet ik van het uitzicht.
Na 1,5 uur varen komen we bij de haven van Vancouver Island. We worden opgeroepen om naar de auto's te gaan en dan na het aanmeren kunnen we snel van de ferry af. Nu is het een lange weg naar het centrum van Vancouver Island.

Onderweg komen we een Toys'R'Us tegen en de kinderen willen graag iets kopen van hun centjes die ze van de oma's en opa en tante Jenny hebben gehad.

Nadat de cadeautjes zijn ingeslagen gaan we op weg naar het hotel. We rijden er eigenlijk zo naar toe. We verblijven in het Harbour Towers Hotel.

We worden door een vriendelijke man geholpen. De auto mag in de garage. En we hebben een suite op de 7de etage. Super mooi uitzicht.
We boeken voor morgen gelijk de Whale Watching bij de Prince of Wales Whale Watching. Om 12.15 uur varen we morgen uit. We hopen dan wat te zien en hopelijk komt er niet zoals 12,5 jaar geleden zeemist opzetten.

Wat een super mooie suite hebben we gekregen. Een kamer met een ruime living room en twee slaapkamers. In de tussentijd zit Niels al met zijn vingers tussen de deur. Dat gaat lekker. Dat zal wel een blauwe duim worden. En hij heeft al een blauwe, geschaafde plek onder aan zijn kin, omdat hij weer niet normaal kon lopen en dus languit op de straat ging liggen.

Als we onze spullen op de kamer hebben gebracht gaan we stad in om een restaurantje te zoeken. We gaan eerst een stukje door de stad heen lopen. Veel leuke winkeltjes waar we morgen misschien wel lekker kunnen shoppen.

Uit eindelijk gaan we bij een restaurant eten waar ze lekker wienerschnitzel hebben. Ik bestel iets met rundvlees op een ciabatta broodje. Het is heerlijk alleen wat krijg je veel. Een broodje en een lading friet. Ik krijg het allemaal niet op, maar heel veel mensen krijgen het niet op dus we zien overal doggie bag doosjes op de tafel staan en dan krijg je het gewoon mee.

Na het eten gaan we weer terug naar het hotel lopen. Het was een heerlijke dag en we hopen dat we morgen weer veel kunnen zien. Het gaat nu een beetje miezeren, maar voor morgen hebben ze weer goed weer voorspelt. En hopelijk zien we de orka's morgen. We gaan er nu vast over dromen.

Voordat ze ons eten brengen gaan Niels en Lennard naar het toilet. Komt Lennard in paniek terug met Niels in zijn kielzog, mama er is een groot probleem. de wc loopt over. Niels trekt altijd eerst door voor hij gaat plassen en doet dit nu ook en toen bleek de wc verstopt te zijn. Ik loop met ze mee en waarschuw in ieder geval al iemand van de bediening. En dan kom ik de gang in en zie het water al uit de mannen toilet komen. En die mannen denken ook niet verder na en stekkeren gewoon door. Gelukkig wordt het opgelost en heb ik Niels gerust kunnen stellen dat hij er niet aan kon doen. ( hebben wij weer)

• 11 Mei 2015 - 07:52

Aphrodite:

Ik lig wat verslagen achter maar die ga ik nog lezen. Wat is het toch om weer even terug te zijn in Canada Door jou verslag. Ik hoop dat jullie net zo veel geluk hebben bij de wal Watch. Wat het is spektaculair. Doe wel mutsen en wanten aan want het is heel koud op het water. Maar gelukkig krijg je speciale pakken aan.
    Als je tijd hebt moet je nog even Door het vancouver park rijden , wij hebben daar nog wasbeertjes gezien zo leuk. Nog veel plezier.. xxx