Naar Harrison Hotsprings vandaag - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu Naar Harrison Hotsprings vandaag - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

Naar Harrison Hotsprings vandaag

Blijf op de hoogte en volg Wilma

10 Mei 2015 | Canada, Harrison Hot Springs

na lekker geslapen te hebben vannacht was ik weer vroeg wakker, 6.00 uur. We hadden sowieso besloten vroeg op te staan, omdat we toch weer een redelijke autorit voor de boeg hadden. We nemen het ontbijtbuffet in het hotel. We moeten daar weer een flinke klim naar boven maken om bij het restaurant te komen. We hebben lekker ontbeten en gaan de spullen pakken en maken dan weer de flinke klim naar boven met de auto. En dan mogen we de Rot wegvan gisteren weer terug rijden. gelukkig rijden we nu aan de kant van de rotsen en dat rijdt toch wel een stuk prettiger. We moeten de highway 97 nemen. dit is een flinke klim de bergen in. Vrachtauto's komen bijna niet vooruit, stijgingen van 8%. Het is wel mooi rijden door de bergen heen. En die Canadezen scheuren je met 120 kilometer of harder voorbij. Wij zijn in Nederland ook geen bergen gewend! We moeten ook nog even tanken en dit doen we Merritt. Wim gaat tanken en ik hoor een vrouwenstam roepen, maar Wim tankt gewoon door. Wat blijkt hij moet eerst een bedrag ingeven en dan kan hij tanken? We gaan weer op weg en gaan weer klimmen maar wat we omhoog klimmen moeten we natuurlijk ook weer naar beneden. Voor vrachtwagens met een bepaald gewicht zijn er plekken waar ze eerst hun remmen moeten testen. En wat ze zo langzaam omhoog reden komen ze nu met flinke snelheid naar beneden.

We stoppen een paar keer om even de benen te strekken en van het mooie uitzicht te genieten. Bij komen we een restarea tegen en we gaan daar even stoppen. Hier kan ook even een sanitaire stop gemaakt worden en er is een kraampje waar ze ijsjes verkopen. De man in het kraampje heeft vanuit de hele wereld bankbiljetten in zijn kar hangen. Super leuk om te zien. We gaan even gezellig aan een picknick tafeltje zitten en de kinderen gaan tussen de bomen verstoppertje doen. Er zijn hier ook ontzettend veel vogels met allerlei mooie kleuren en ze laten zich gewillig op de foto zetten. We gaan weer verder alleen dan houdt Wim de deurknop van het achterportier in zijn handen. Oké dat wordt dus weer naar een garage. Hopelijk vinden we die snel en is deze ook open, want het is zaterdag. In het plaatje Hope is een tankstation met een garage, maar deze man heeft geen tijd om ons te helpen. Mogelijk in Aggazis. Dus op zoek naar de garage. We vinden hem snel en deze man wil er wel even naar kijken, maar hij had er geen tijd voor en hij had als het handvat echt kapot was de spullen er niet voor. Nou dat wordt dan maar in Vancouver de auto bij Aloma te laten maken. het is niet anders.

In de tussentijd is het nog een klein kwartiertje rijden naar Harrison Hotsprings. We gaan weer op weg en vinden het hotel vrij snel. Een parkeer plekje buiten is moeilijk te vinden, omdat het morgen Moederdag is. En hierdoor is het erg druk in het stadje. Gelukkig heeft het hotel een garage waar we kunnen staan. We checken in en krijgen twee kamers. Alleen er is een kamer aan de ene kant van het hotel (405) en een aan de ander kant van het hotel( 424). Als we op de eerste kamer komen staat daar een kingsize bed, maar als we op de andere kamer komen staan daar twee kingsize bedden. Hier kunnen we gewoon met zijn vijven slapen. We gaan naar de Bali en leggen het voorval voor. Ze zijn wel blij als we de kamer teruggeven omdat het erg druk is, maar het moet wel via de locale reisagent, want anders krijgen we ons geld niet terug. Maar dit vinden we echt onzin om die ene kamer te gebruiken. En de mevrouw bij de balie is het daar ook mee eens.

Om 18.00 uur gaan we lekker eten. We eten in het steakhouse. Dit is echt heerlijk. Steak en zalm en gepofte aardappels. Zalig. 's Avonds is er een optreden van de soulzanger Wes Mackay. Buiten het restaurant hebben we hem al even gesproken..

Het is een heerlijke warme dag geweest vandaag en we lopen nog even naar het strand. De schoenen gaan uit en Niels neemt het er helemaal van en kleedt zich helemaal uit en dan gaan de kinderen het water in. Het is wel erg koud het water, maar dat is geen probleem. Dit is genieten. Na een poosje gaan we weer naar het hotel kinders in bad, zodat ze schoon de bedjes ingaan en morgen op naar Victoria. We hopen dat het goed weer is en mogelijk tijdens de overtocht al walvissen zien. Er zijn al walvissen gezien tijdens de overtochten dus hopelijk zien wij ze dus ook.
Voor nu gaan we heerlijk slapen!