De tweede dag in Revelstoke. - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu De tweede dag in Revelstoke. - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

De tweede dag in Revelstoke.

Blijf op de hoogte en volg Wilma

08 Mei 2015 | Canada, Revelstoke

Vandaag belooft weer een mooie dag te worden. Het zonnetje schijnt al dus dat is beter als gisteren.
Op ons gemakje gaan we ons klaar maken voor het ontbijt. De is is buiten het hotel in het Rockford.
Als we daar komen zijn we de enige gasten. Het ontbijt is van de kaart dus geen buffet. Maar dat is geen probleem.

Alleen voor de kinderen is er weinig, maar ze kiezen alle drie voor pancakes. Zonder de maple sirop. Maar met peanutbutter en jam komen we een heel eind.
Wij bestellen een canadees ontbijt. En deze keer geen gebakken aardappels, maar rösti. Daar moet je in Nederland toch niet aan denken op je nuchtere maag, maar hier vind ik het heerlijk.

We hadden gisteren vouchers voor het ontbijt gekregen dus die leveren we in. Helaas is er een probleem, want Niels staat niet op de boeking van het hotel dus hij heeft geen voucher gekregen. Dit is een probleempje want nu kunnen ze het niet inboeken in de kassa. Uiteindelijk wordt het opgelost en wij halen nog een voucher voor morgen.

Als we klaar zijn gaan we navraag doen wat de mogelijkheden hier nu in de omgeving zijn. Dit omdat heel veel dingen gesloten zijn of zoals ze hier zeggen closed.

Er zijn veel wegen nog afgesloten dus helaas kunnen we niet naar boven.
We besluiten om naar de Giant Ceders te gaan. Het is dan wel gesloten , maar al wandelend kan je er toch komen. En omdat het niet druk is en je weet dat er beren zijn in de buurt ga je vanzelf hard praten.

Geweldig om deze reuze bomen te zien. Het is een leuk pad om te lopen en voor de kinderen niet te lang. In de tussentijd komen er wat meer mensen hier wandelen. We worden wel opgevreten door de muggen.

Na dat we bij de Giant Ceders zijn geweest rijden we door naar skunk cabbage. Ook hier is een mooi wandelgebied wat weliswaar nog afgesloten is, maar waar wij wel kunnen komen. We zien mooie bloemen met een bepaalde aroma waar veel vogels op afkomen.
Na een poosje gewandeld te hebben gaan we terug naar de auto. De temperatuur is lekker opgelopen. Heerlijk genieten van het zonnetje.

We hebben besloten dat ik vanavond lekker in het hotel kook. De kamer is van alle gemakken voorzien en we hebben een oven, dus naar een enorme supermarkt in Revelstoke, cooper's. Dit is wel even wat anders dan de supermarkt in Banff. We gaan voor een lekkere gezonde maaltijd. En voor Niels hebben ze hier ook appelmoes. En als toetje aardbeien. En die zijn erg groot, maar wel ontzettend lekker.

Als we in het hotel komen gaan we lekker lunchen. Ik stop wat brood in het broodrooster en dan gaat in een keer het brandalarm af. Wat een takkenherrie. Snel de tas gepakt met paspoorten en de sleutel van de hotelkamer en nog even snel de stekker van het broodrooster er uit en dan de gang op. Dan stopt het alarm. Dus het is bij ons in de kamer. We gaan de kamer weer in, maar er is niets te zien. Wim gaat toch nog even naar de receptie en ik ga de kinderen geruststellen.
Volgens de receptie gebeurd het wel vaker dat het brandalarm zomaar afgaat. Uiteindelijk na een half uur kunnen we weer verder met de lunch.

Leonieke is erg moe en wil even slapen. Wim en Lennard gaan een stuk wandelen op de berg tegenover het hotel. In de winter is de skilift open, maar nu is hij dicht dus dat wordt de benenwagen nemen.

Om even vijf uur zijn ze terug. Ze hebben een mooie wandeling gemaakt en mooie vergezichten gezien en heerlijk van het zonnetje genoten.

En nu ga ik met de kinderen naar de hot tub. met een prachtig gezicht op de bergen. Het gewone zwembad is helaas gesloten. Niels blijft bij Papa en gaat in de hotel kamer in bad. De hot tub is voor hem niet echt lekker.
Na een half uurtje in het bad te hebben gebubbeld gaan we naar de kamer.

We eten heerlijk aardappels met kip en groente en Niels van zijn appelmoes. En zonder brandalarm! Alleen Leonieke eet niet mee, want die ligt ziek op bed. Ze is vanmorgen haar pilletje tegen wagenziekte vergeten in te nemen en daar plukt ze helaas nu de vruchten van. Ik stop haar lekker met een paracetamolletje onder de wol en hopelijk is ze morgen weer opgeknapt. Ons meiske valt als een blok in slaap.

Morgen gaan we op naar Kelowna. Weer een flinke rit te rijden. Dus wij duiken ook lekker bijtijds ons bedje in.

• 08 Mei 2015 - 08:25

Karin:

Goedemorgen(hier in elk geval wel).
    Zo te lezen, hebben jullie het enorm naar je zin. Het klinkt ook allemaal fantastisch! Ongelooflijk dat daar nog het een en ander gesloten is vanwege de sneeuw en weersomstandigheden. Dat kun je je hier bijna niet voorstellen in deze tijd van het jaar. Wij kunnen hier volgende week qua temperatuur ons badgoed aan! Ze geven rond de 25 graden op.
    Nog heel veel plezier! En natuurlijk beterschap voor Leonieke!!

• 08 Mei 2015 - 09:27

Marielle:

Weer genoten van je schrijfkunsten, Wilma. Het is alsof ik er zelf bij ben... Ik hoop van harte dat Leonieke weer is opgeknapt. Liefs uit Nederland xx