Op naar Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu Op naar Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

Op naar Revelstoke

Blijf op de hoogte en volg Wilma

07 Mei 2015 | Canada, Revelstoke

Vandaag zijn we een week in Canada. Wat gaat de tijd snel als je het naar je zin hebt.
We hebben de wekker om acht uur gezet. Lekker wat langer blijven liggen. Maar helaas dat had ik verkeerd gedacht. Met dank aan mijn lieve man die zijn telefoon niet uitgezet had. Dus om 06.00 uur gaat dat ..... ding. Verweg in mijn slaap neem ik eerst mijn eigen telefoon op, maar dan realiseer ik mij dat het Wim zijn telefoon is. Te laat de verbinding wordt verbroken, maar ik ben wakker.

Dan er maar uit en een bak koffie zetten. En hoe begint onze dag!!! Met sneeuw en niet zo zuinig ook. Zo is het de ene dag lekker tegen de 20 graden en de volgende dag sneeuwt het in Lake Louise.

Ik ga de tafel dekken en om 8 uur maak ik lekker iedereen wakker om aan tafel te komen. Lekker ontbijten en buiten sneeuwt het, het lijkt wel kerstmis. Ik mis nog alleen de kerstliedjes. Kerstbomen en lampjes hebben ze hier namelijk nog steeds hangen.

Na het eten gaan we de koffers in de auto stoppen, checken uit en vragen nog even voor de zekerheid of we gisteren een wolf of een coyote hebben gezien. Want daar zijn we nog niet uit.
Er blijkt hier wel een grote roedel wolven te lopen en dit waarschijnlijk ook de reden is waarom wij gisteren in een keer zoveel wild zagen en daarna niet meer. Deze roedel (7 stuk)is bijzonder groot aldus de mensen hier en wordt de giant bakercreek pack genoemd. Dus het zou kunnen zijn dat we ze nog tegen komen. We worden gewaarschuwd voor de weersomstandigheden. Want het is nog steeds niet gestopt met sneeuwen.
We maken nog een wandelingetje naar de spoorlijn en maken er nog een paar mooie foto's.

Op naar Revelstoke, maar eerst nog even naar chateau Lake Louise. In dit hotel hebben we 12,5 jaar geleden ook geslapen en had een prachtig uitzicht op het Lake Louise meer. Nu is het nog helemaal bevroren met ijs. Maar ik wil de kinderen het hotel toch nog laten zien. We rijden de Voor de laatste keer de Bow Valley over om naar chateau Lake Louise te gaan. En dan steekt er in een keer wat over de weg. EEN WOLF!! Hij is razend snel, maar blijft even staan en kijkt ons aan met een gelige gloed in zijn ogen en duikt dan snel tussen de bomen.. Nu zien we het verschil tussen een wolf en een coyote. Lennard is helemaal uitzinnig van vreugde, want dit was zijn grote wens en die is in vervulling gegaan. Nou onze vakantie kan niet meer stuk.

Op de weg naar Lake Louise ligt best nog wel sneeuw en nu zijn de weersomstandigheden ook niet echt geweldig.

Als we bij het meer komen zien we dat er wel een stukje open is, maar verder ligt er echt veel ijs. Het is wel onbetrouwbaar, omdat het dooit, maar anders wordt er op dit meer geschaatst. Het uitzicht is nu ook niet zo mooi zo als wij dat hebben gezien, omdat de bergen in de wolken liggen, natuurlijk ook wel mooi om te zien. in Nederland kennen wij dit fenomeen helemaal niet.

We gaan weer verder naar Revelstoke, via Golden. We moeten wel een rot weg rijden door de bergen heen met redelijk wat bochten. En flinke stijgingen en dan ook weer flinke dalingen. Aan deze katn worden de riviertjes toch wel wat groter en krijgen de mooie blauw groene kleur.
Ook hier zien we veel watervalletjes langs de rotsenwanden van de bergen. Onderweg stoppen we een paar keer en kunnen dan mooi wat foto's maken.
We zien ook wat berggeiten, maar dit is op de rotswanden in de bochten van de weg waar je helaas niet kan stoppen.
Via Yoho National Park gaan we naar Glacier National park. Helaas is het weer erg slecht, heel veel regen.
Het hotel waar wij 12,5 jaar geleden in Glacier hebben verbleven, was helemaal dicht getimmerd
Hoe verder we Glacier in rijden zien we dat heel veel hier nog afgesloten is. Ook de giant Ceders zijn afgesloten. En daar wilde we nou net naar toe.
In Glacier gaan we naar de toeristeninformatie om navraag te doen hoe we naar het hotel moeten rijden.
Volgens hun kunnen we wel wandelt naar de giant ceders.

Het is hier trouwens ook weer een uur tijdsverschil, dus in plaats van 8 uur tijdsverschil is het nu 9 uur tijdsverschil.

Om 14.00 uur komen we aan bij het hotel. Wat een mooi en luxe hotel. We hebben een kamer op de vierde etage. Een appartement met woonkamer/uitgebreide keuken. Twee slaapkamers, 2 badkamers en ook een was en droggocombinatie.
Woh hier kunnen we het wel 2 dagen uithouden. Het is er alleen erg stil, want de ski activiteiten zijn er niet meer. Er is ook maar 1 restaurant open en het zwembad is gesloten. Dit is wel balen. Maar goed. Een dagje rustig aan doen is ook wel fijn voor de kinderen. En voor Wim ook wel fijn, want voor hem is het natuurlijk heel inspannend rijden.

We eten in het rock restaurant en hebben mooi uitzicht op de bergen. En vandaag vroeg onder de wol!

• 07 Mei 2015 - 09:39

Arjette Van Rossum:

Hoi wilma
    Wat een mooie avonturen
    Allemaal
    En gaaf dat jullie al zoveel mooie wilde dieren hebben gezien

Veel plezier nog