onze tweede dag - Reisverslag uit Banff, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu onze tweede dag - Reisverslag uit Banff, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

onze tweede dag

Blijf op de hoogte en volg Wilma

01 Mei 2015 | Canada, Banff

In een super groot bed lekker slapen. Helaas was dit een droom. Eerst tot een uur of 1 met Leonieke in de weer geweest. Luchtziek en wagenziek. Gelukkig viel ze in slaap, maar toen werd Niels wakker en die wilde niet meer slapen. dus mijn dag begon erg vroeg. Gelukkig hebben de andere jongens heerlijk geslapen. Die hebben de wolven dus niet gehoord, Leonieke en ik wel. Wat een fantastisch geluid het huilen van de wolven. EN dan de opkomst van de zon in de Rocky's. Machtig! Zelfs Lennard en Leonieke waren onder de indruk.

Na het douchen zijn we lekker gaan ontbijten in het restaurant.
De mensen zijn verschrikkelijk vriendelijk en zeker naar de kinderen toe.
De manager van het restaurant kwam zelfs op zijn knieën zitten bij Lennard om op zijn telefoon de foto's te laten zien van het wild dat hij die ochtend had gezien.

Na het heerlijke ontbijt ( en heerlijke homemade aardbeienjam) terug naar de kamer en de spullen halen. Vandaag rijden we naar Banff.

Hier verblijven we in het Rocky mountain hotel. We kunnen hier pas om 16.00 uur inchecken dus kunnen we heerlijk door de omgeving rijden.

vanuit Kananaskis is het een uurtje rijden. We komen nu door een controle en moeten daar een pas kopen voor de nationale parken.
Er wordt onderweg heel veel aangegeven dat langs de weg ook wild kan staan of oversteken en net als we het bord zien staan er vier herten langs de snelweg. We kijken onze ogen uit.

Als we in Banff aan komen gaan we eerst even boodschappen doen. Een supermarkt in het stadje. Ook hier zijn de mensen vriendelijk. We vroegen aan een medewerker of ze hier ranja kennen. Geen enkel probleem er wordt veel mee gezocht en de kinderen moesten even wachten, want dan kregen ze een pin van de Canadese vlag van hem en toen we hadden afgerekend kreeg Leonieke een zakje in haar handen geduwd. Iets lekkers voor onder weg.
De boodschappen in de auto en we gaan op zoek naar de Bow valley. Dit is een route tussen Banff en Lake Louise dwars door de prachtige natuur.

We vinden een aantal herten en wat eekhoorntjes. En af en toe valt er wat poedersneeuw. Maar echt koud is het niet. Uit eindelijk na een tijdje rijden vinden we een leuk plekje om te picknicken, De boodschappen uit de auto en we kunnen lekker gaan eten.
Ook het zakje wat Leonieke heeft gekregen, maar dan voel ik dat het zakje koud is. Het blijkt dat we ijsjes hebben gekregen en wij dachten dat het koekjes waren. Deze hebben dus een uur in de auto gelegen. hihi, nu kunnen we ze drinken.
Na het eten rijden we terug naar Banff. Onderweg zien we weer wat auto's staan. er staat een hele grote elk tussen de bomen. Later vindt Lennard ook nog een elk.

Om even vijf uur checken we in in het hotel. Een appartementje op de eerste verdieping. Het ziet er netjes uit.

We besluiten om lekker in het stadje wat te gaan eten bij The Keg. Een steakhouse. Wat een heerlijke biefstuk hebben ze hier.

Na het eten terug naar het hotel en proberen te gaan slapen. Hopelijk gaat het beter als gisteren.

• 01 Mei 2015 - 15:31

Marielle:

Wat een super leuke verslagen van jullie reis! Geweldig om zo een beetje mee mogen lezen. Ik heb het ook aan mijn moeder laten lezen en zij vindt het geweldig omdat een van haar lastste reizen met mijn vader een reis naar Canada was. Dus veel liefs van mijn moeder voor jullie. Fijne reis en geniet! Mariëlle