de eerste reisdag, hotel Delta lodge Kananaskis - Reisverslag uit Banff, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu de eerste reisdag, hotel Delta lodge Kananaskis - Reisverslag uit Banff, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

de eerste reisdag, hotel Delta lodge Kananaskis

Blijf op de hoogte en volg Wilma

30 April 2015 | Canada, Banff

Vanmorgen om half 6 ging de wekker. Het is zover vandaag. Na maanden er naar uitgekeken te hebben vertrekken we vandaag naar Canada.
Om half 8 kwam de taxi Ricardo voorrijden en kon de reis beginnen. Wim voorin en ik met de kinderen achterin. Erg gezellig.

Het is gelukkig niet druk op de weg dus we kunnen goed doorrijden. Bij Hoogmade moesten we voor Niels echt een sanitaire stop maken, want die kon het echt niet meer op houden.

Daarna weer vlug verder en met nog een klein kwartiertje te rijden worden we om even 09.00 uur voor vertrekhal 1 afgezet. Super wat een luxe.
Wim gaat in de vertrekhal opzoek naar bagagewagens en als hij net goed genoeg weg is zegt Lennard, wat gaat papa nu doen de bagage karretjes staan hier buiten tegen over ons. Oeps.

Uiteindelijk heeft Wim ze gevonden en kunnen we naar de balie van KLM. Daar mogen we naar de familie inchecken. De boardingpassen hadden we al uitgeprint thuis dus nu gaat het lekker snel. Bagage afgeleverd en nu Door de douane. Ook dit verloopt vlotjes. Nog even winkelen en dan nog even lekker wat eten en drinken en tegen 11.15 uur lopen we naar gate D43. Vanaf deze gate vertrekken we met het vliegtuig. Even Door de beveiliging heen en met de jongens gaat dat goed, maar Leonieke moet haar schoenen uit doen en ik mij moeten ze natuurlijk weer fouilleren.

En dan mogen we het vliegtuig in en vertrekken we om even kwart voor 1.

De vlucht gaat echt fantastisch met de kinderen. Gelukkig met Niels zijn oren gaat het goed. De koptelefoon is echt een uitkomst. Ander half uur nadat we in de lucht zijn krijgen de kinderen al hun maaltijd. Mini hamburgers met friet!
Wat een feest, pakjes optimel erbij en strookjes geweldig. Gedurende de reis krijgen de kinderen ook nog een spelletjes zaken kleurpotloden. Ook krijgen we chips of ijs en zo'n ander half uur voor aankomst krijgen we nog een maaltijd. Wat een goede service.

En dan om kwart over 1( 21.15 uur ned) gaan we de daling inzetten. En om vijf over half 2 landen we in Calgary. We zijn in Canada.
Een goede vlucht met weinig turbulentie, dus ik heb de vlucht overleeft. Nu snel door de douane, maar daar hebben we een uur moeten wachten. Maar ook dat kwam goed. En de kinderen hebben zich voorbeeldig gedragen ik kan niets anders zeggen. Super trots op ze, want ze zijn toch bijna 20 uur in touw.
Een voordeel van lang wachten bij de douane is dat je snel je koffers hebt.

En geweldig de twee oudste proberen nu Engels te praten en Niels kletst gewoon in het Nederlands en dat gaat ook goed. Hier op Calgary hebben ze grondpersoneel in Canadese uniformen en dat vond Niels helemaal geweldig.

En dan op naar het autobedrijf voor de huur auto. We hebben een bak van een auto, maar alles kan erin en de kinderen kunnen erin liggen. Hier kunnen we de komende weken wel mee vooruit. (Foto volgt nog)

En dan op weg naar het eerste hotel. Een uurtje rijden. Delta lodge in Kananaskis. De kinderen vallen al snel in de auto in slaap. We rijden de grote stad uit en langzaam glooien de Rock mountains voor ons op. Wat en prachtig gezicht. Helaas rijden we even verkeerd, maar dat is geen ramp, want zo zien we weer wat van de omgeving. En zo spottend we het eerste wild. Wapities een stuk of 4.
Om 17.00 uur checken we in het hotel in. We moeten naar een ander gebouwtje waar onze kamers zijn. We hebben twee enorme kamers met pra htig uitzicht.Wim en Lennard slapen bij elkaar en ik met Leonieke en Niels. Omdat we een lange dag achter de rug hebben en de kinderen erg moe zijn en Leonieke kotsmisselijk is gaan we gelijk slapen. Wie weet wat de nacht brengt. Morgen weer een dag.

• 30 April 2015 - 16:18

Sandra:

Wat fijn dat alles zo voorspoedig is verlopen !
    Leuk om zo op de hoogte gehouden te worden. Ik kijk uit naar de volgende verslagen en de foto's.

Heel veel plezier en geniet met z'n allen !

Groetjes van ons drietjes,

Sandra.

• 30 April 2015 - 17:26

Natascha:

Wat fijn dat de reis zo fijn is verlopen en dat jullie je eerste plaats van bestemming goed hebben bereikt. Nu genieten van de mooie natuur en alles wat je tegen komt. Fijne vakantie! X

• 30 April 2015 - 20:13

Aphrodite:

O Wilma,

Ik zou zo terug in de tijd willen stappen. Wij zijn in 2012 ook in Galgarie geland en naar de rocky mauntens gereden. Zo mooi. Fijn dat het onderweg allemaal zo goed is gegaan. Na Galgarie zijn wij gestopt in Canmore. Ben benieuwd naar de verdere reis.
    Veel plezier.

• 30 April 2015 - 22:00

Debster:

Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad en goed zijn aangekomen. Heel veel plezier daar.

• 10 Mei 2015 - 02:00

Esther:

Calgary Flames kunnen zien?