Canada 2015 - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Wilma Stam - WaarBenJij.nu Canada 2015 - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

Canada 2015

Door: Wim en Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

19 Januari 2015 | Nederland, Dordrecht

De voorbereidingen zijn in volle gang.
In oktober 2014 is Corine van Tenzing Travel (kuoni) geweest en hebben wij onze ideeën geopperd en besproken met haar. En hebben wij onze reis zoals wij wilde samengesteld.
Helaas konden we niet helemaal onze reis zoals wij wilde samenstellen, omdat er een provincial park ( wells grey provincial park) nog dicht is. Hierdoor moesten we de reis iets omgooien helaas, maar wij denken dat dit ook een mooie route kan worden.

Van te voren hebben we voor de kinderen al vrij van school gevraagd. Bijzonder verlof dus. Hierdoor kunnen we de routes iets korter maken, zodat we voor Niels zo heel lang moeten rijden om op een bestemming te komen. En dit bijzondere verlof is gelukkig goed gekeurd. Dus!!

Op 29 april 2015 vliegen wij naar Canada voor onze rondreis.

We gaan van Calgary naar Kananaskis. Hier blijven we 1 nacht. De volgende dag rijden we voor 3 dagen en 2 nachten naar Banff. Daarna voor 3 dagen en 2 nachten naar Jasper en daarna 3 dagen en 2 nachten in het mooie Lake Louise. Daarna naar Revelstoke voor 3 dagen en 2 nachten. In Kewlona en in Hotspring verblijven 1 nacht. Daarna een overtocht naar Vancouver Islands naar Victoria waar we 3 dagen en 2 nachten verblijven dan rijden we naar Naniamo en verblijven daar 1 nacht in een hotel. Daarna varen we weer over naar Vancouver en verblijven daar nog 2 nachten in Vancouver zelf. En dan op 15 mei stappen we weer in het vliegtuig om op 16 mei weer te landen op Schiphol. Canada in 2,5 week tijd en een kleine 2000 km gereden dan. Hopelijk komt de lente op gang en kunnen we veel wild spotten, mooie wandelingen maken en wat 12,5 jaar geleden niet lukte hopelijk nu wel, Orka's spotten!

• 23 Januari 2015 - 11:26

Ma Romijn:

Leuk dat ik ben uitgenodigd en lees graag jullie avontuur.
    Liefs ma.

• 11 April 2015 - 22:49

Esther:

Hoi,

Klinkt als en geweldige reis!
    Wij hebben toevallig net geboekt naar Vancouver en komen. De 14 de mei daar aan :).
    Veel voorpret alvast!