Een hele dag in Vancouver. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu Een hele dag in Vancouver. - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

Een hele dag in Vancouver.

Blijf op de hoogte en volg Wilma

15 Mei 2015 | Canada, Vancouver

Vanmorgen heerlijk wakker geworden en gelukkig beter geslapen als gisteren. We hebben het bed tegen de muur aangeschoven, zodat Niels niet uit het bed kon vallen. En dan wordt je wakker met het heerlijke zonnetje.
Gisteren was het erg bewolkt en ook dreigende lucht van regen, maar vandaag niet. Zon heerlijk.

We ontbijten in het hotel, maar dat valt erg tegen en is erg duur.
Lennard probeert voor het eerst maple siroop en vindt het heerlijk. Verder hebben de kinderen weer pancakes met aardbeien.
Ik heb een classic breakfast bestelt maar krijg heel iets anders. Dus dat geven we maar terug (roerbakei met tomaten en allerlei andere dingen)
Uit eindelijk krijg ik wel het goede en ik krijg een lading fruit van de kinderen. Mijn vitamines zijn weer binnen voor de hele dag.

Na het ontbijt gaan we op weg om Vancouver te ontdekken. We gaan met de Vancouver trolley company.
We nemen de rode lijn die stopt voor het hotel en we gaan eerst door Chinatown en daarna door Gastown. Daar gaan we naar de steamklok. Echt een toeristische attractie. In een winkeltje ervoor hebben ze leuke jumpsuits voor de kinderen en gaan daar eens lekker snuffelen. Als Wim zijn creditcard wil gebruiken is de geblokkeerd. Gelukkig hebben we er twee.

Daarna weer in de bus richting Canada place en hier kunnen we overstappen op de groene lijn, om naar Stanley park te gaan.
Het is erg leuk om zo de stad te verkennen en ze vertellen leuke dingen over de stad. In Stanley park stappen we uit bij de totempalen. We kijken daar lekker rond en gaan dan langs de zeemuur/wand lopen. We lopen ongeveer drie kilometer langs deze wand en op sommige plaatsen kunnen de kinderen via een trapje naar beneden en kunnen ze even wat schelpen zoeken. We komen bij de vuurtoren en bij het nine o çlock gun. Uiteindelijk komen we bij een restaurantje en kunnen daar even wat eten en drinken. Dan gaan we weer terug via de achterkant van het aquarium om aan de voorkant daarvan weer op de hop on/hop off bus te stappen. Helaas hebben we geen wasbeertjes gezien vandaag, maar wel een eekhoorntje en een Bald Eagle in de boom. Maar wat is het hier mooi en mooie rododendrons, Japanse esdoorns die echt heel groot zijn.
We maken nu de ronde af met de groene lijn en stappen op Canada place weer over op de rode lijn en vervolgen deze route, om in Gastown weer uit te stappen. Daar gaan we wat eten bij Steamworks. Je kan hier echt super goed eten en dat blijkt ook wel als we klaar zijn met eten en naar buiten lopen, dan staat er een rij om binnen te kunnen eten.'We gaan nog even bij de steamclock kijken en daarna met een ijsje in de hand gaan we via Cambie street naar het hotel in Georgia street lopen. Een kleine tien minuten. Niels is echt erg moe dus die zal wel lekker slapen strakjes.

In het hotel vragen we of zij de tickets voor morgen uit kunnen printen voor ons en dat doen ze. Dus op de kamer checken we al in bij de KLM. En Wim kan bij de balie de spullen ophalen. Dus voor morgen zijn we voor de terugvlucht ingecheckt. Nog 1 nachtje slapen en dan zit het er op voor ons. Nu de koffers goed inpakken en dan lekker ons bedje in en dan morgen om 12.00 uur naar het vliegveld.

• 17 Mei 2015 - 06:28

Esther:

Het wasbeertje heeft op ons gewacht vandaag

Tags: Stanley park