De 3de dag - Reisverslag uit Banff, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu De 3de dag - Reisverslag uit Banff, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

De 3de dag

Blijf op de hoogte en volg Wilma

01 Mei 2015 | Canada, Banff

Onze 3de dag in het mooie Canada. Weer een mooie dag om van alles te ondernemen. We rijden om kwart voor 8 naar de Bow Valley. Deze gaat om acht uur open. Hopelijk kunnen we in de vroege uren voordat er veel verkeer deze route gaat nemen, wild spotten.

Het weer is nog wat bewolkt, maar het is nog vroeg. Onderweg regent het een beetje, maar dat trekt gelukkig snel weg. Als we de Bow Valley oprijden zien we de eerste elks al. In 1993 is hier een grote brand geweest en al de verbrande bomen liggen hier nog en daartussen lopen nu de herten.
Het zijn er best wel veel.

Na een tijdje rijden zien we plots een moose (eland) staan. Blij dat ik mijn grote lens bij mij heb. Zo kunnen we hem erg dicht bij halen.
We rijden verder naar Lake Louise. Daar gaan we lekker ontbijten. Het is erg rustig in het restaurant. Je kan dus goed merken dat het nog vroeg in het seizoen is.
Na het eten nemen we even wat boodschappen mee en dan gaan we via de Bow Valley weer terug naar Banff. En als het weer daar goed is gaan we naar sulpher mountain.

Tijdens het rijden zien we plots een cyote. Hij heeft ons ook gezien en hij verdwijnt in de struiken, maar wij kunnen hem wel een heel eind volgen Dit is wel echt gaaf om te zien. Verder zien we heel veel wapiti's en elks. ook zien we ontzettend veel eekhoorntjes.

Dus niet te klagen over het wild. maar we hebben natuurlijk toch nog onze wensen.

Als we over de high way rijden zie ik in een keer een grizzly beer lopen. Helaas kunnen we niet stoppen, omdat er verkeer achter ons zit. Dit vind ik wel er jammer, want Wim en ik hebben hem wel gezien, maar de kinderen niet.
We proberen nog via een zij weg terug te rijden langs het Vermillion
lakes, maar het lukt ons niet om bij de plek te komen waar wij hem zagen. Hopelijk krijgen we nog een een nieuwe kans de komende dagen.

In Banff is het weer goed, dus gaan we naar Sulpher Mountain. Dit is een kabelbaan die ons naar een hoogte brengt van 2481M. Daar hebben we een prachtig uitzicht over Banff.
In een dichte gondola worden we naar boven gebracht. Dit is niet echt ons ding om naar boven te gaan, maar als je iets wilt zien dan zal je er iets voor over moeten hebben.

Als we boven komen sneeuwt het. Gelukkig hebben we onze winterjassen aan, want het is er ook best koud. Er ligt nog flink wat sneeuw hierboven. En er staat een gure wind. Na een wandelingetje met vele traptreden komen we aan op het hoogste punt van Sulpher mountain. Wat een prachtig uitzicht. Hier zien de kinderen ook een grondeekhoorntje. Op hun knieën worden er vele foto's gemaakt.
Normaal zijn hier ook berggeiten, maar vandaag is er geen een te bekennen.
Na een tijdje rond te hebben gelopen, krijgt Wim het op zijn heupen en vindt het wel weer tijd om naar beneden te gaan. Hij vindt de berg voor Niels helemaal niets en vindt de gondola ook een uitdaging. Gelukkig vind ik de rit naar beneden beter te doen dan naar boven.

Als we naar het hotel rijden nemen we nog de route naar tunnel mountain. Hier komen we bij de Hoodoos. We blijven er niet lang want het weer slaat om en het gaat er flink waaien en regenen. Hierdoor wordt het er ook erg koud. Maar ook dit hebben we nog even gezien.

's Avonds besluiten we nog een keer de Bow Valley route te nemen. De kinderen vinden het geweldig.
Daarna gaan we lekker naar onze kamer en dan zit de derde dag er alweer op. Morgen vertrekken we naar Jasper.
En lange rit voor de boeg en we willen nog wat dingen onderweg zien, zoals de Johnson canyon, dus snel ons bedje in en morgen weer een nieuwe dag.

• 02 Mei 2015 - 10:48

Addy:

Super ervaringen allemaal. Leuk om te lezen. Veel plezier :)

• 02 Mei 2015 - 12:05

Aphrodite:

Wat is het leuk om mee te leven met jullie avontuur. Nu snap ik dateren ook veel mensen met ons mee leefden om zo via een verslag een stukje van niet land te zien. Jullie hebben al veel wild gezien, wij hadden dat niet gelijk op de eerste dagen. Jaspis is ook erg leuk om doorheen te lopen, jullie reis gaat zelfde kant op als die van ons toen. Succes verder.