2de dag in blue river - Reisverslag uit Blue River, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu 2de dag in blue river - Reisverslag uit Blue River, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

2de dag in blue river

Door: wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

13 Juli 2017 | Canada, Blue River

Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen tot 8 uur. Ondanks de muggen hebben we toch redelijk geslapen en zijn we niet veel gestoken. We hebben ook goed spul tegen de muggen. En slapen met pyjama's met lange broek en lange mouwen. Het is wel erg warm, maar dat hebben we er wel voor over. In de woonkamer hebben we een ventilator aan het plafond hangen en die hebben we ook laten draaien.
We gaan lekker ontbijten en bespreken wat we vandaag gaan doen.
We wilde naar Murtle Lake maar ook hier zijn de wegen dicht, dus kunnen we geen kant op. Nou hebben ze bij de blue river safari ook een jeepsafari dus misschien is het wel een idee om dit te gaan doen. De vraag is alleen of we met z'n 5-en in een jeep kunnen en of Niels ook mee mag. We besluiten om het te gaan vragen.

Het is erg druk met de busreizen die nu ook allemaal een andere uitwijk mogelijkheid moeten hebben dus even rustig zitten zit er niet in.

Voor de jeepsafari mag Niels ook mee en we kunnen met z'n 5-en, maar dan moet er een achter in de laadbak gaan staan.
Dus we besluiten het te doen. We klimmen in de jeep. Leonieke voorin, Niels en ik achterin en Lennard en Wim staan in de achterbak. Geweldig om zo de natuur in te gaan. Kamille is de jeepgids en ze vertelt heel veel over de natuur in Blue river. Dan zien we een hert staan. Dit is heel bijzonder want op deze plaats zien ze eigenlijk nooit herten. Dus ook Kamille is erg enthousiast. Ze laat on een markeerplaats zien van de zwarte beer, maar ook een van de grizzly beer. Deze komen niet vaak voor in deze omgeving, maar als ze ze zien dan zijn ze op doortocht.
We rijden steeds verder de berg op en rakelings langs ravijnen. Voor de jongens achterop is dit best spannend.
Dwars door de struiken heen, maar helaas zien we nog geen wild van elanden of beren. We hebben prachtige uitzichten op de bergen zoals saddle mountain. Ook kunnen we nu goed de vallei zien, omdat de smog ook langzaam wegtrekt. Wat een prachtig gezicht.
Als we boven op de berg zijn en dat is echt heel hoog hebben we nog steeds niks gezien. Wel bomen met gaten erin wat de woodpeckers gemaakt hebben.
Lennard en Leonieke willen graag wisselen dus dat doen we. En dan gaan we naar beneden. Camille neemt nog een andere weg en dat zijn echt weggetjes waar niemand rijdt, maar ook hier zien we niets.

Dan het laatste weggetje en flink hopen dat we wat zien, maar ja het is natuur en die dieren komen wanneer ze willen. Flinke diepe kuilen en takken liggen over de weg, maar weer zien we niets. Dat is erg jammer dus we gaan draaien en dan voor onze auto jawel een zwarte beer. Die komt zo op onze auto afgelopen. We moeten nu heel stil zijn en dan ziet Lennard ook een bruine beer. Dit is gaaf en ze kommen zo op ons afgelopen. Camille wil in de achteruit, maar dat is niet haar sterkste kant zullen we maar zeggen. De beren lopen langs onze auto en duiken dan het struik gewas in. Nog een keer in zijn achteruit, maar we rijden zo een boom in en daar zaten zo verschrikkelijk veel muggen dat het er nu zwart ziet. We worden ontelbare keren gestoken, maar dat deert ons niet want we hebben de goede weg te pakken en in zijn achteruit komen we nog dichter bij de beren die nu achter onze auto door zonder zich aan ons te storen aan het rnd snuffelen zijn. De bruine beer is het vrouwtje en de zwarte beer is het mannetje. Dit is echt bijzonder om te zien, omdat beren solitaire dieren zijn en alleen bij elkaar komen voor de voortplanting.
Zelfs Kamille heeft dit nog nooit gezien en wij zijn allemaal heel erg enthousiast. Na een kwartier gaan we terug naar beneden. Wat een geweldig ervaring.
We bedanken Kamille voor de fantastische ervaring en gaan nog even wat drinken in het boothuis.
Wim is goed te grazen genomen door de muggen. Op zijn hoofd, benen armen en handen. Maar goed dat hebben we er voor over gehad.

We gaan weer terug naar ons huisje en willen naar het strandje toe lopen. We ondernemen een poging, maar ook hier op het park worden we opgegeten door de muggen. Bij de receptie vragen we of er nog een andere manier is om bij het strandje te komen en die is er. Dus met de auto rijden we om en komen uiteindelijk bij het meer. Hier gaan de kinderen lekker nog even pootje baden. Niels gaat natuurlijk kopje onder, maar we hadden uit voorzorg al zijn kleren uitgetrokken.
Na drie kwartier gaan we terug naar ons huisje, laten Niels douchen en gaan dan aan de overkant van de weg bij het restaurant wat eten. Heerlijk schnitzel en ik heb calamaris. Wat een heerlijke maaltijd.
Om even acht uur gaan we terug naar het je en duiken we om half 9 ons bed in. hopelijk dromen over de mooie jeepsafari.