De 2de dag Banff - Reisverslag uit Climax, Verenigde Staten van Wilma Stam - WaarBenJij.nu De 2de dag Banff - Reisverslag uit Climax, Verenigde Staten van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

De 2de dag Banff

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

21 Juli 2017 | Verenigde Staten, Climax

Na een heerlijke nacht worden we om 8 uur wakker. We eten heerlijk in onze eigen cabin. We gaan vandaag shoppen in Banff. We rijden om even 11 uur naar het stadje. De wind is weer gedraaid en het is nu helder. We gaan het ene winkeltje na het ander winkeltje in. Al die souvenierwinkeltjes is echt leuk om te zien en te snuffelen. We slagen goed in de dingen die we willen hebben. We zoeken ook nog het visitor center in Banff op, om na te vragen waar we kunnen paardrijden. We worden doorgestuurd naar de Discovery Banff center en daar kunnen we het paardrijden boeken. Deze prijzen liggen in ieder geval flink lager dan in Lake Louise. We boeken een rit voor morgen, alleen mag ik niet mee want er geldt een maximaal gewicht voor het paardrijden, dus moet Wim mee. Je wordt daar ook gewogen en daar heb ik geen zin.
Als we het paardrijden geboekt hebben is het al half 3 en willen we even wat eten.Helaas gaat de KEG pas om vier uur open. De kinderen zien de gel M en dan is het voor hen al wel snel duidelijk waar we gaan eten. Tot groot verdriet van ons. Maar voor je kinderen moet je wat over hebben.
Daarna lopen we naar KEG toe en reserveren voor morgen een tafel, want we willen wel weer bij de KEG gegeten hebben.
Onze geslaagde shop dag zit erop en we rijden terug over de Bow Valley. Ook nu zien we weer weinig wild. We rijden door en willen naar de gondola in Lake Louise. Om even half 6 komen we daaraan en dan blijkt alles hier om 6 uur te sluiten. Helaas pindakaas. Dan moet dit een andere keer.
We gaan dan maar naar Peyto Lake. Dat is niet zover volgens Wim. En we rijden en we rijden maar komen Peyto Lake niet tegen.na een 75 kilometer komen we een tankstation tegen en Wim gaat het daarvragen. En ja wel we hebben een bord gemist. Of we nog even 45 kilometer terug willen rijden. En jawel daar komen we van de andere kant het bord peyto Lake tegen.
Veel mensen zijn er niet dus dat is mooi. We beginnen aan de route naar het meer. Wat een steile klim naar boven, die is best pittig. Maar langs het pad staan mooie bloemen en is er van alles te zien. mooie vogels die hier rond vliegen. Uit eindelijk zijn we boven. Wat een prachtig blauw meer en ziet waar het water van de gletsjers het meer in lopen. We zien nog wat chipmunks en genieten van het uitzicht. Gelukkig hoeven als we terug gaan alleen maar af te dalen. Dat scheelt weer. Dan zien we als bij de auto komen dat we ook nu op de busplaats hadden kunnen staan. Maar goed we hebben onze dagelijkse workout weer gehad. En we zijn opgevreten door de muggen. Niels en Leonieke zijn echt lek geprikt. Ze zien er niet uit. Hoepelijk gaat het niet al te veel jeuken. ( de sprays helpen niet veel)
Als we terug rijden zien we een auto's stoppen en doemt er een zwarte vlek op. Wederom zit er een zwarte beer langs de kant van de weg. Dat is nummers 14. Ik kan veilig uitstappen en prachtige foto's maken. Wat boffen wij toch, dat we zoveel beren zien.
Als we doorrijden besluiten we nog naar de gondola te rijden om te kijken of we daar ook nog wild zien. Langs de kant van de weg staat een white tail hert. Te herkennen aan zijn witte staartje. Wat gaaf. Hij loopt naar de bomen toe, maar uit eindelijk komt hij toch weer naar voren. Prachtig om te zien.
Het is in de tussentijd tegen 10 uur en we hebben nog niet gegeten. Als we om half 11 aankomen bij de. Abin willen de kinderen en wij ook nog wat brood. We eten op een bordje nog wat boterhammen en gaan daarna slapen. Eigenlijk willen we morgen vroeg naar Moraine Lake, maar dat doen we overmorgen maar. Want om om 6 uur op te staan zien de kinderen niet zitten.
En morgen om drie uur gaan ze paardrijden, dus we slapen maar lekker uit. Is ook weleens lekker. Nadat de kinderen gisterenavond oer vervelend waren met slapen, kan ook niet anders dan met z'n drieën op een kamer en in een stapelbed, zo snel liggen ze alle drie nu in dromenland. Volgens mij hebben ze hun kussen niet eens gevoeld toen ze in bed lagen. Hopelijk slapen ze morgen alle drie uit. We zullen het zien.