Voorbereidingen - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Wilma Stam - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

26 April 2017 | Nederland, Dordrecht

De zomer vakantie. Wat voor invulling gaan wij deze dit jaar geven, waar gaan we naar toe. Door voorbereidingen zijn in volle gang.
Bij de keuze waar we naar toe gaan dit jaar dwaalt ieders gedachtes af naar de mooie reis die wij twee jaar geleden hebben gemaakt naar het mooie Canada. Wat een fantastische tijd en wat hebben wij veel gezien en beleeft.
Wij willen niet arrogant doen, maar Canada in de zomer zien, staat toch nog wel hoog op ons wensenlijstje.

Maar dit jaar zit het er niet in, maar toch komen we elke keer weer terug bij Canada.

De ideeën worden toch maar eens op tafel gelegd. Wat willen wij nog zien en wat willen wij nog doen. Ja de vorige keer konden wij niet door Wells Grey Provincial park. Dat is nu wel open. Naar Vancouver en Vancouver Island hoeven we deze keer niet heen, dus blijft het bij Britisch Colombia en Alberta.
Er komen nog meer ideeën eruit eindelijk besluiten we we gaan deze zomer vakantie toch weer naar Canada.

Een groot gejuich stijgt op als we onze beslissing met de kinderen delen. Dit is echt zo gaaf mam!! En ik zal dit keer de auto heel laten zegt Lennard.
De datum wordt geprikt. 7 juli 2017.
Lennard is dan al vrij van school en voor Niels en Leonieke zullen we dan vrij moeten vragen, maar dat komt wel goed.

Dan kijken bij wie we de reis gaan boeken. Tenzing Travel is vorige keer ook wel bevallen, dus nemen we weer contact met hun op. We geven onze wensen weer en hun maken een reis op maat.

De eerste stap is gezet. We maken een afspraak met Marie Louise. Ze komt bij ons thuis en wij vertellen wat we graag willen en zij komt ook met tips. Na een heerlijke avond, gaat ze weg en na een paar dagen komt een eerste reis voorstel.

We kijken er kritisch naar en besluiten dat er een aantal dingen moeten veranderen.
Zou wilde wij naar Calgary, maar als wij aankomen is de Stampede in Calgary. Een groot rodeofestival. De prijzen van de hotels schieten hierdoor enorm omhoog, dus wordt het afgeraden.

Er zijn nog twee plaatsen dat we veranderen. En uiteindelijk lijkt het erop dat de we de reis zo hebben zoals we willen. Nu is het afwachten of de hotels en cabine locaties ook bevestigd kunnen worden.

Het duurt een enorme tijd eer we de bevestigingen krijgen van alle accommodaties. Dat komt ook onder andere doordat het winter is en sommige accommodaties dicht zijn. Hierdoor moeten we in Jasper uitwijken naar een ander onderkomen en zij bevestigen uiteindelijk wel.

De tickets worden gereserveerd en betaald, zodat we bij elkaar in het vliegtuig zitten.
Ik moet er niet aan denken dat er een van ons niet mee kan omdat, het vliegtuig overboekt is. En Lennard wordt met zijn 13 jaar als volwassene gezien, dus dat is niet fijn. Dus alles voor het zekere.

En dan is het afwachten.

Zodra er meer nieuws is laat ik het jullie weten.

Liefs Wilma