Naar Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu Naar Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

Naar Revelstoke

Blijf op de hoogte en volg Wilma

11 Juli 2017 | Canada, Revelstoke

Lig je heerlijk te slapen gaat om 12 uur 's nachts mijn telefoon. Een beetje verdwaasd, omdat je in je slaap wordt gestoord neem ik op. Hallo met de dordtse taxi centrale, zij jullie al geland? Uhh geland? We zijn net in Canada we komen pas de 22ste terug en landen dan de 23ste op Schiphol?? Dus niet vandaag. De mevrouw aan de andere kant van de lijn kijkt haar papieren na en verteld mij dan dat ze bij de taxi centrale in de war waren en haar 's ochtends gebeld hadden dat ze als een speer naar Schiphol moest om ons op te halen. Maar idd het is de verkeerde dag. Dat hebben wij natuurlijk weer, Ik duik toch maar weer mijn bed in, maar echt lekker slapen doe je dan niet meer.
Ik hou het vol tot half vier en ga er dan maar weer uit.

Vandaag rijden we naar Revelstoke. Dit is ruim 300 kilometer rijden.
Om half 7 wordt Wim wakker en gaan we ons aankleden. We pakken alvast de spullen in de koffers zodat we na het eten gelijk kunnen gaan uitchecken en op pad kunnen.

We gaan wederom weer ontbijten in fourty's en maken gebruik van het ontbijtbuffet. Dezelfde dame van gisterenochtend is onze tafeldame. Dat is wel grappig en vraagt ons hoe onze dag is geweest en waar we nu naar toegaan. Wat leuk dat ze zo geïnteresseerd zijn in hun gasten.
Na een heerlijk ontbijt gaan we naar onze kamer met een koffertrolley, zodat alle koffers tegelijkertijd mee kunnen. Niels ziet het als een piratenboot en springt op de kar en Leonieke duwt hem. Als dat maar goed gaat, ze hebben de grootste lol samen.
Boven op de kamer gekomen leggen we de koffers op de kar. Wim pakt de koffer van Leonieke en die zat niet dicht. Alle kleren over de grond dus opnieuw koffer inpakken.

Als alles gepakt is gaan we naar beneden en checken uit. Het was weer een prima verblijf. Alleen hopen we de volgende keer op airco, want het was erg warm op de kamers.

We gaan op pad naar Revelstoke. Als we het pad afrijden zien we twee Elx. De geweien zitten nog in hun fluwelen jasje, maar het zijn al redelijke geweien. Een stuk verder op staat een vrouwtjes elk.
Super om het wilddief zo dichtbij te zien staan.
We rijden verder en draaien de weg op om de highway 1 op te draaien.
Wat ons op valt is dat ze meer hekken langs de highway hebben geplaatst om het wild een beetje tegen te houden. Het wild zien we wel bij de hekken staan en zien verschillende herten en reetjes langs de highway.
Bij Banff wordt al door de kinderen geroepen of we weer de Bow Valley pakken. Wim wil eigenlijk de highway nemen, maar zoveel om rijden is het niet dus besluiten we dit toch maar te doen. Gelukkig is het minder druk als gisteren en ook hier zien we nu wat wild.
Halverwege de Bow Valley zit een lodge waar ze ook een klein winkeltje hebben en waar je naar het toilet kan. Hier hebben wij de vorige keer ook gepicknickt. We maken hier een stop zodat we even wat kunnen eten en drinken en naar het toilet kunnen. Alleen worden we hier op gegeten door de muggen, dus toch maar snel de auto in en rijden we verder.

We gaan opzoek naar de borden Golden. Met een heerlijk muziekje aan, via spotify, gekoppeld via de telefoon in de auto rijden we verder.
De omgeving is prachtig. Wat jammer is dat je dan op de highway zit en niet langzaam kan rijden. De rivieren stromen hard en de kleuren zijn prachtig.
Ook hier zijn ze veel aan de weg bezig. Ook bij de afslag naar Jasper en Lake Louise. Hierdoor moeten we even wachten, maar gelukkig duurt dit niet lang. Ook zien we deze keer ook meer politie op de highway.
We rijden rustig verder. Soms gaan we de berg op en soms ook met een enorme snelheid, waardoor we stevig moeten remmen de berg weer af.
Uiteindelijk komen we de bordjes Golden tegen. Hier gaan we tanken. Dat is altijd weer een heel gepuzzel hoe het ook alweer werkt.
Maar er is een vriendelijke man die bereidt is om ons even te helpen. Alles is weer vol en gaan we weer op pad. Helaas heeft onze kleinste smurf een Mac Donalds gezien. Het is al half twee dus ik kan mij wel voorstellen dat ze honger hebben. Vooruit dan maar op naar de Mac.
Er zitten er drie te glunderen, want mama had gezegd dat we niet bij een Mac zouden gaan eten.
Na het eten gaan we weer verder. Volgens de tomtom is het nog een 170 kilometer rijden.
We volgen de aan wijzigingen van de tomtom, maar dat gaat niet goed. We blijven, maar rondjes rijden. Hij stuurt ons de west kant op. Na het tweede rondje besluiten we maar naar de East te gaan en dan zitten we op de goede weg.
Het is heel inspannend rijden voor Wim. Wij zijn natuurlijk in Nederland niet gewend om in de bergen te rijden. Maar het gaat goed.
Dan zien we een bord waarop wordt gewaarschuwd dat vrachtauto's zachter moeten rijden, omdat ze zo kunnen kantelen en nog geen twee honderd meter staan mensen druk te gebaren dat we op de rem moeten. En idd er ligt een geschaarde vrachtauto met fruit op zijn zijkant.
Gelukkig hebben de kinderen op het laatste moment iets gezien, want het zag er niet fijn uit.
Wat we hier ook veel zien zijn fietsers op de vluchtstrook van de highway. Levensgevaarlijk want zij proberen de spoorvorming te ontwijken en gaan dus alle kanten op. Ook hier is een automobilist van geschrokken en heeft zijn auto zo de greppel in gereden.
Niels gaat het zat worden, maar we zijn er nu echt bijna.

We zien de bordjes Revelstoke en willen voor gaan sorteren om linksaf te slaan als rechts van de auto een zwarte beer keihard de heuvel afkomt rennen en voor onze auto langs wil gaan. We kunnen hem nog maar net op tijd ontwijken en de beer schiet de andere kant op. Wohh de schrik zit er goed in, maar aan de andere kant was dit ook gaaf om te zien. Maar helaas geen foto's.

Na tien minuutjes rijden komen we aan in het hotel. We checken in en kunnen gelijk naar onze hotelkamer. Het is hier ook weer een uur vroeger als in Kananaskis. Dus het tijdsverschil met Nederland is hier 9 uur.
We krijgen 4 vouchers voor het ontbijt voor morgen ochtend op de berg. We gaan dan met de gondola naar boven. Waarom we er maar 4 krijgen en geen 5 is ons nog steeds een raadsel. Eigenlijk zat er ook geen ontbijt bij inbegrepen bij dit hotel. Dus voor Niels kopen we gewoon een kaartje.

Sinds dit jaar hebben ze ook een roddelbaan bij het hotel. Je gaat dan met de gondola naar boven en dan met de roddelbaan naar beneden. Ja dat wilde de kinderen wel. Omdat ze voor morgen regen en onweer hebben opgegeven besluiten we om dit vandaag te doen.
We kopen kaartjes en gaan naar boven. Hier hebben we ook prachtig uitzicht over de vallei. Het is wel erg warm boven op de berg, maar goed het is hier ook ruim 33 graden.
Morgen gaan we na het eten, waarschijnlijk alleen Leonieke en ik nog verder omhoog met de gondola mount Revelstoke op. Wim vindt dit echt veel te hoog.

Leonieke heeft haar action Cam meegenomen. Ze gaat als eerste en nu blijkt dat de wagentjes ook een bevestiging hebben voor de action Cam. Dat is natuurlijk helemaal gaaf. En een stel stoere gasten die bij de rollerpipe werken willen, maar al te graag Leonieke helpen. Action Cam bevestigt en daar gaat Leonieke. Daarna ga ik gevolgd door Lennard. Niels en papa gaan als laatste. 1,4 kilometer afsuizen door de bossen van Revelstoke. Wat gaaf. Echt geweldig!!!

Beneden aangekomen wordt er gelijk geroepen nog een keer. Maar dat doen we maar niet. Zo goedkoop is het niet, maar het is echt een beleving. We gaan nog even naar de foto's kijken. Ze zijn erg leuk dus bestellen we deze ook gelijk.

Daarna gaan we naar boven naar de kamer even iets drinken. Als Lennard naar buiten kijkt zit hij dat wespen een nest aan het bouwen zijn op ons balkon. Nou daar hoeven we dus niet te gaan zitten.
Wim maakt een melding bij de receptie en er komt iemand kijken. Hij slaap het nest weg, maar dan heb je natuurlijk hele boze wespen. Dus buiten zitten op het balkon zit er even niet in.
We gaan om half 7 naar het restaurant the Rockford. hier eten we even wat en gaan om half negen naar boven. Dan is het oogjes dicht en snaveltjes toe. Hopelijk nu een beter nacht.