De laatste dag in Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu De laatste dag in Canada - Reisverslag uit Calgary, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Canada

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma

22 Juli 2017 | Canada, Calgary

Vandaag is het echt onze laatste paar uren in Canada. Om 6 uur gaat de wekker en gaan we nog even lekker ontbijten met z'n allen. De laatste dingetjes op maken en dan de laatste spullen in de koffer doen. Wim wil graag de auto halen, maar er staat een vrachtauto in de weg die Baker Creek aan het bevoorraden is. Dus dan moeten we nog even wachten. Alle koffers zijn gepakt en de de handbagage staat klaar, op de fototoestellen na. Want die doen we op het vliegveld wel in de koffer. Uit eindelijk kan Wim de auto om kwart voor acht halen en brengen we de koffers naar de auto. Niels helpt goed mee en wil naar het huisje lopen, maar pakt huisje 5 in plaats van 4. Hij klopt op de deur, maar er doet niemand open. En dan merkt hij dat hij bij het verkeerde huisje staat. Als ik de deur op slot draai gaat het gordijn op nummer 5 open en staat er een vrouw druk te gebaren dat we rustig moeten doen. Sorry hoor hij deed het niet expres. En dan de bij het is bijna acht uur. Er zijn ook zeikers bij hahaha.
We. Hecken uit en rijden de Bow Valleyparkway op voor de laatste keer. We zien nog een hert, maar zit goed verstopt tussen de bomen. Plots zien we een paar auto's die zijn gestopt. We stoppen ook en worden nog getrakteerd op een cadeautje. Aan de kant van de weg staat een zwarte beer hard het hout te knagen. Dit is echt zo geweldig. Wim had de hoop een zwarte beer hier te zien en dan gebeurd het op de laatste dag. 19 beren in totaal. Dat is toch echt geweldig!
En dan laten we de Bow Valley achter ons. En rijden we de trans canadian highway op richting Calgary. Onderweg zien we nog enkele herten. We kunnend terug kijken op een prachtige vakantie. Net voor Kananaskis geeft Niels aan dat hij moet plassen. We stoppen bij het lelijke gebouw het casino en daar is nu ook een hotel. Zo lelijke als het er van buiten uit ziet zo mooi is het er van binnen. Hier gaan we even naar het toilet. Daarna drinken we nog wat bij de auto en gaan weer op pad richting Calgary. De temperatuur stijgt weer tot ongeveer 24 graden.
In Calgary is het erg druk en we moeten nog goed opletten welke afslagen we moeten hebben. Uiteindelijk vinden we het vliegveld en nu nog de rentalcar vinden. Het staat eenvoudig aangegeven. Bij Alamo hebben ze van die spijkerstrips liggen en wij dachten dat we er niet overheen konden rijden, maar het blijkt dat het wel mag. De auto wordt na gekeken en er is geen grote schade die ze hebben gezien dus alles wordt goed gekeurd. We hebben z'n 4000 km gereden in deze twee weken. Nu opzoek naar de vertrekhal. We kunnen al inchecken dus dat is lekker. En ook bij de douane is het niet druk. Alle spullen worden weer in de bakken gedaan en iedereen doet zijn schoenen weer uit en dan mogen we naar binnen. Onze handbagage wordt apart gehouden. Ja ik had mijn schaar vergeten er uit te halen dus die wordt ingenomen. Kan gebeuren. En helaas hebben ze de noodinslulinepomp open gemaakt. Maar goed dat is niet anders ik ga er geen discussie overvoeren. Dat wordt in Nederland wel geregeld.
Dus dit ging erg soepel. We shoppen. Og wat en gaan dan nog even wat eten.
Om half drie moeten we boarden en om even half vier vliegen we terug naar Nederland. Hopelijk hebben we net zo'n rustige vlucht als heen en kunnen we een beetje slapen in het vliegtuig en genieten van als het moois wat we hebben gezien en beleeft.