Naar jasper - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu Naar jasper - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

Naar jasper

Blijf op de hoogte en volg Wilma

18 Juli 2017 | Canada, Mount Robson

Vannacht maar als eerste op de bank gaan liggen om daar te slapen, maar ook dit is niet top. Ik heb echt vreselijke pijn in mijn rug waarop ik besluit met een kussen op de grond te gaan liggen. Hier val ik voor twee uur in slaap en besluit dan weer op de bank te gaan liggen. Dit heeft wel wat verlichting gegeven. Om 6 uur gaat de wekker. We hebben gisteren besloten om vroeg op pad te gaan naar Jasper in de hoop nog wat wildlife langs de weg te kunnen spotten.
We douchen en pakken de auto in en gaan om even kwart over 7 op pad. De sleutel doen we maar in de zwarte brievenbus bij de receptie met de hoop dat ze hem vinden.

We gaan op pad, maar echt veel wild komen we niet echt tegen langs de weg.
Plots zien we voor bij mount Robson een groot hert langs de kant van de weg. Hij staat op zijn gemak te grazen.

We rijden verder. In de tussentijd is het weer een uur later hier in Jasper. We rijden het stadje in op zoek naar pyramid Lake resort. We rijden het stadje door en komen het niet tegen. Nu draaien we de weg op naar Maligne Lake, maar hier moeten we niet zijn en besluiten te keren. En dan kom je het bord Pyramid Lake wel tegen. We vervolgen onze weg en draaien de bergen in en gaan omhoog. Wat ligt dit resort prachtig gelegen.
We mogen nog niet in checken want dat kan pas na vier uur. We gaan hier dan maar even ontbijten.
Het ontbijt stelt niet veel voor. Het is een buffet, maar meer als de helft is al op en wordt om half 11 niet meer bijgevuld. De serveerster is niet echt de vriendelijkheid zelve. Er kan nog net goede morgen af maar daar is alles dan ook mee gezegd.
We eten ons ontbijt en dan blijkt dat ze maar tot 11 uur ontbijt serveren. Dat zegt genoeg.
We gaan weer met de auto op pad en besluiten naar Maligne Lake te rijden. Het is overal wel erg druk. Heel iets anders dan twee en half jaar geleden. Het meer bij Medicine Lake is nu wel gevuld. En er zit nog steeds een bolt eagle nest. Er zit ook een bolt eagle in en ik kan hem prachtig op de foto zetten. We rijden verder en komen aan bij Maligne Lake. Echt het is hier zo druk, twee parkeerplaatsen helemaal vol.
We besluiten weer terug naar Jasper te rijden. Het is Parksday en er staan allemaal kraampjes op het grote veld in Jasper. Te vergelijken met een braderie in Nederland. Er leuk om te zien. Er is een indianenstam die allerlei regendansen en zonnen dansen opvoeren met traditionele kleding.
In de tussentijd is het vier uur geweest en gaan we terug naar het resort. We kunnen nu wel in checken. We reserveren gelijk een tijd in het restaurant.

Wat een mooi huisje hebben we en wat een prachtig uitzicht. Wel een beetje jammer van de smog die de mooie uitzichten soms verhinderen.
Het huisje heeft twee verdiepingen. Beneden hebben we een groot kingsize bed en boven een Queen bed. Daar slapen de jongens en de meiden slapen beneden.

Om even 18 uur gaan we naar het restaurant. Gelukkig hebben we gereserveerd, want er is een bruiloft aan de gang dus mensen kunnen niet zo maar in het restaurant eten. Er worden ook veel mensen weggestuurd. De kok en het personeel kunnen het niet aan. De kinderen willen chickenstrips, maar die hebben ze niet omdat de frituurpan kapot is. Fijn als ze dit van te voren melden. Uit eindelijk eten ze met hug en meug een hotdog en gebakken aardappeltjes, want frietjes kunnen ze ook niet maken. Wim en ik eten heerlijk. Surf en turf en een beef tenderloin. Lennard is voor een cheese burger gegaan. Hij vindt ze heerlijk. Daarna als toetje krijgen ze of ijs of aardbeien wat een heerlijkheid.
Na het eten gaan we op pad wederom naar maligne Lake. We zien verschillende herten en plots zien we een camper stoppen. Zou het zou het en jawel er loopt een zwarte beer langs de kant van de weg. Helaas staat de camper knap irritant en elke keer als de beer gaat lopen rijdt de camper een stukje vooruit. precies ten hoogte van de beer. maar uiteindelijk krijg ik hem op de foto. We rijden verder en komen nog een paar herten en spitsers tegen. Wat een rust nu zo 's avonds. We kunnen nu rustig rond kijken en rijden. Als we terug rijden zien we in de bomen een bolt eagle. De schemering valt nu in en we rijden terug naar het huisje en net voor we de brug op rijden zien we nog een paar herten. Wat een prachtig gezicht en ze zijn groter als in Nederland.
Om even elf uur zijn we terug op de kamer en duiken ons bed in. Wat een geweldige dag was het weer. Hopelijk morgen weer een geweldige dag.