De eerste dag in Kananaskis - Reisverslag uit Calgary, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu De eerste dag in Kananaskis - Reisverslag uit Calgary, Canada van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

De eerste dag in Kananaskis

Door: Wilma Stam

Blijf op de hoogte en volg Wilma

09 Juli 2017 | Canada, Calgary

Nadat we gisteren vroeg naar bed zijn gegaan e de hoop dat de kinderen lekker zouden slapen was het vanmorgen half 3 dat ik met Niels en Leonieke beneden zat. Hun klaar wakker en ik een zombie.
Ook de kamer is bloedheet. de kamers hebben geen airco dus moeten we het doen met een ventilator.
Maar zo om half 3 's nachts is het nu wel heerlijk buiten. Dus balkondeur open en lekker buiten zitten. Wat een zaligheid. En een prachtig gezicht op de berg die wordt belicht door de maan. Dit is genieten.

Maar goed om even half 6 zaten we dus allemaal klaar wakker beneden.
Dan maar gaan douchen en aankleden en lekker vroeg ontbijten.

Dus om even kwart over 7 - half acht zaten we in het restaurant. En jawel wie was onze gastheer Symon. Hij herkende ons nog en verbaasde zich dat het alweer 2,5 jaar gelden was dat wij hier ook waren. Wat gaat de tijd snel.
Er worden twee tafels aan elkaar geschoven en we kunnen heerlijk gebruik maken van het buffet.
Lennard heeft de pindakaas alweer ontdekt. hier heeft hij maanden naar uitgekeken (haha). En de kinderen krijgen weer een super handige beker die ze ook in de auto kunnen gebruiken. Dit is een beker met een deksel en een rietje, dus minder kans op knoeien.
Na een heerlijk ontbijt gaan we nog even naar buiten op de plaats achter het hotel. Foto's maken op de rotsstenen en het watervalletje wat nu wel aanstaat.
Dan naar de kamer en de spulletjes pakken en dan gaan we de omgeving bekijken.

We zullen misschien vandaag naar Canmore rijden om daar boodschappen te doen, maar eerst gaan we een stuk rijden om de omgeving in Kananaskis te ontdekken.

We rijden een stuk en komen langs de kant van de weg een hert tegen. Het dier schiet alle kanten op, omdat het wil oversteken, maar er veel auto's langs rijden. We slaan een weggetje in en hier is het stil. Geen auto te bekennen, dus wie weet komen we hier ook iets tegen.
Helaas niks dus we draaien en willen weg rijden als Leonieke ineens roept er liggen twee mannetjes herten in de bosjes. En jawel op hun gemakje liggen er twee mannetjes herten tussen de struiken. Gelukkig kan ik ze goed op de foto zetten. Ze blijven heel rustig liggen en storen zich niet aan ons.
We verlaten het verlaten weggetje en rijden weer verder.
Na een half uurtje rijden roept Lennard ik zie een beer. Aan de andere kant stoppen ook auto's. We draaien en rijden een stukje terug en jawel in het struik gewas scharrelt een zwarte beer. Maar het wordt hem te druk en trekt zich terug naar achteren waardoor ik geen foto kan maken. Maar we hebben de eerste beer gezien.
We rijden naar een vistorcenter. Hier hebben ze allerlei dieren staan die zijn opgezet. Deze soort dieren leven hier in de omgeving. Voor de kinderen erg leuk en trouwens voor ons ook om te zien.
Als we naar buiten lopen komen we een man en een vrouw tegen. Niels roept netjes goodmorning tegen deze mensen en ze zeggen Niels ook netjes gedag. Ik schiet in de lach en geef Niels in het nederlands een complimentje dat hij het zo goed zegt, waarop de vrouw zegt ook ik hoor een bekende taal. Blijken het Nederlanders te zijn uit Rotterdam. Dus we raken even aan de praat. Van hun krijgen we ook tips waar we naar toe kunnen gaan. Zij verblijven hier drie maanden en hebben hier hun eigen mobile home. ( oohh ik ben jaloers)
We gaan verder, omdat we nog naar Canmore willen. Op in de auto en we rijden de route die we gereden hebben weer terug.
Hierbij komen we langs een tankstation waarbij ze ook een supermarket hebben, dus halen we daar even wat drinken. Het is natuurlijk zaterdagmiddag en ik weet niet of de winkels open zijn hier en zo ja tot hoe laat.
We komen langs een lake en slaan de weg in om hier even te kijken. De Canadezen zoeken allemaal het water op, omdat het zo ontzettend warm is. Ook vandaag is het weer 30 tot 33 graden.
De kinderen willen heel graag zwemmen, maar dat gaat niet. Ik heb geen zwemkleding nu bij mij dus misschien morgen.
Na een plasstop, wat fijn is dat deze toiletten er zijn, maar ook verschrikkelijk stinken dus niet iets is waar je voor je plezier naar toegaat, stappen we weer in de auto en gaan verder.
Dan komen we langs een ranch. Van die mensen uit Rotterdam kregen we de tip hier zeker te gaan kijken en dat liet Leonieke zich geen twee keer zeggen.
Wat een verschrikkelijk mooie ranch is dit. Ze zijn de paarden aan het klaarmaken voor een buitenrit, dus kan Leonieke met de paarden knuffelen.
Ze hebben hier ook een restaurant dus kunnen we wat eten en drinken.
De kinderen willen wat drinken en een ijsje en Wim en ik nemen een hotdog en een hamburger. Ook hier binnen hebben ze een mooie ambiance. Over zie je hertenkoppen hangen, geweien en opzette dieren.

Na het eten gaan we verder. Het is in de tussentijd half vier, dus besluiten we om Canmore een ander keer te pakken en willen we doorrijden naar de BowValley.

Na een uurtje rijden draaien we de Bow Valley op. Wat een ander gezicht is het nu. Veel groener als toen we twee jaar geleden waren. Overal staan er soort magrietjes langs de kant wat een prachtig gezicht.
Het is inderdaad wel erg druk op de BowValley.
Als we bij de Johnston Canyon komen weten we niet wat we zien. Wat een drukte hier. Ze staan gewoon het verkeer hier te regelen. Zo verschrikkelijk druk. Gelukkig hebben we dit de vorige keer al gezien. Het houdt dus we in dat we bij sommige bezienswaardigheden erg vroeg moeten zijn.
We rijden de BowValley helemaal uit maar komen geen wild tegen. We keren en gaan de weg weer terug. Helaas geen wild te zien, maar wel prachtige uitzichten op de bergen.
In de tussentijd zijn de kinderen inslaap gevallen. Wim en ik besluiten nog naar Vermillion Lake te rijden. Hier hebben we ook prachtig zicht op de bergen.
Het is nu half 7 en besluiten terug te rijden naar het hotel. We gaan gelijk eten als we hier aankomen, want dan kunnen de kinderen daarna naar bed.
Voor de kinderen hebben ze een buffet waar ze van kunnen eten.
Wim en ik eten van de kaart. Wim heeft een soort steak en ik heb een heerlijk stukje zalm. Echt heerlijk.
Voor Lennard hebben ze als toetje chocolate cookies. Die geniet met volle teugen. Leonieke hoeft niet zoveel, want ook nu heeft ze weer last van het vliegen en het rijden in de bergen. Dus vanaf morgen mag ze weer aan de primatourtjes.
Na het eten gaan we naar de kamer. Als we binnen komen heeft de housekeeping een briefje neergelegd voor de kinderen dat ze het leuk vinden dart ze er zijn en van de handdoeken hebben ze een olifantje gemaakt. Erg leuk.
Dan is het pyjama's aan en tandenpoetsen en dan naar bed. Hopelijk slapen de kinderen nu wel goed en tot morgen ochtend. Want morgen staat de reis naar Revelstoke gepland.

Tags: Delta Lodge