Vandaag is het zover. - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Wilma Stam - WaarBenJij.nu Vandaag is het zover. - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Wilma Stam - WaarBenJij.nu

Vandaag is het zover.

Door: Wilma Stam

Blijf op de hoogte en volg Wilma

08 Juli 2017 | Nederland, Schiphol

Vandaag 7 juli is het dan eindelijk zover. We vliegen vandaag naar Canada.
Het is even hectische week geweest, maar de koffers en tassen staan klaar.
De afgelopen dagen heb in het weer in Canada in de gaten gehouden, maar we gaan naar de zon. Het is als we in Calgary aankomen rond de dertig graden en dat blijft het de eerste week ook of nog warmer.

Om vier uur 's ochtends gaat de wekker. De laatse spullen zoals toilettassen worden nog in de koffer gedaan. De slotjes op de koffers en laat de taxi maar komen.
Om half 7 komt keurig de taxi voorrijden en kan de reis beginnen.

Met een gezellige taxichaffeuze riijden we binnen 5 kwartier naar Schiphol. Het is gelukkig niet druk op de weg.
We laden de koffers uit en gaan op zoek naar de bali van KLM.

Een vriendelijke grond stewardess helpt ons met inchecken. Dan is er een probleem, Wij hebben geen eten aan boord dus mogen wij niet mee??? De kinderen hebben het wel. Not dan teen we niet an boord dan kunnen we toch gewoon vliegen?
We worden naar een andere bali gestuurd. Ook daar hebben ze and het over eten. Verbaasd over deze nieuwe regel vragen we not een keer wat nou precies het probleem is. Dan blijkt dat ze het over de ETA's hebben. Dit Zijn de visums om Canada in te mogen.
Voor de kinderen zijn deze goedgekeurd, maar voor Wim en mij blijkbaar niet. Grote paniek alom. Nu moeten we de reisadviseuze bellen, want zij heeft alles geregeld en alle papieren waren goedgekeurd.
Maar we bellen haar niet te bereiken. Dan het noodnummer van Tenzing, ook hier kunnen ze ons niet helpen.
Bij mij gaan het lichtje even uit. Wat nu??
Uiteindelijk belt Marie-Louise. Wat blijkt, op mijn paspoort Moët een o een 0 zijn en bij Wim blijkt zijn paspoortnummer niet te kloppen of te ontbreken? Dus met hulp van Marie-Louise nieuwe ETA's ( eten hahaha) aangevraagd en uiteindelijk om kwart over 10 kunnen we gaan inchecken.
Maar dan aansluiten in de rij. Ik hoop dat we het allemaal kunnen gaan halen.
Gelukkig gaan er net voor ons een nieuwe rij open en mogen we daar bij aansluiten. Zit er toch nog even iets mee.
De koffers zijn we kwijt op naar de douane. Ook daar aansluiten in de rij. Allies in de bakken schoenen uit, riemen af. Alle electronica en sneered in en aparte bak. Wim en de kinderen mogen zonder al te veel problemen door.
Ik moet helemaal gefouileerd worden. En een aparte check voor mijn insulinepomp, maar ik Ben door.
Het is nu 11 uur. We gaan snel even wat eten en drinken want dat hebben we wel verdiend. En om 11.40 moeten we gaan boarden. Even Marie-Louise nog gebeld dat we er nu door zijn en dan op naar de gate E6.
Daar nog even snel naar het toilet en hup het vliegtuig in.

Wim zit met Lennard en Leonieke en Niels zit naast mij op de rij er achter.
Wat een prachtig vliegtuig die Dreamliner.
Het is een beetje mistig op Schiphol als we om 12.25 uur vertrekken. Lekker op tijd.
Met een rustige start zitten we snel in de lucht en kunnen we hopelijk rustig van deze vlucht genieten.
De kinderen hebben de films al ontdekt dus dat gaan goed komen.
En we krijgen wel eten in het vliegtuig. Hellas was de kip op, maar een vegatarische pasta was ook lekker. De kinderen kregen een extra broodje en Niels heeft zitten smullen van de soesjes
Verder kregen we nog een ijsje of chips en de tweede maaltijd was een pizza stuk.

Met een goede rustige vlucht landen we om 13 uur Canadeze tijd op vliegveld Calgary.
Op naar de douane en paspoortcontrole. Hier is de rij ook wat korter als twee jaar geleden dus allies gaat wat sneller.
Niels zit al helemaal in Canada, want ieder die hij tegenkomt roept hij Hello. Geweldig!
Na een ondervraging wat we komen doen en hoelang we blijven mogen we de koffers op halen.
Gelukkig however we deze niet open te maken en mogen we door.
Op naar de auto.
We hebben weer een grote auto. Heerlijk weer. We zitten hoog op de weg en dat rijdt heerlijk.
Op naar het hotel. Naar Kananaskis. Het is een klein uurtje rijden. En deze keer weten we wel hoe we moeten rijden.
Niels en Leonieke vallen al vrij snel in slaap.

We rijden Calgary uit en al snel doemen de Rockies voor ons op. Wat een prachtig gezicht.
Het is hier gewoon 33 graden. Maar we hebben airco in de auto.

We zien het eerste wild een groot mannetjes hert, Helaas dood.
Daarna zien we een berggeit alleen stopt er een bus voor met japanners dus rijden we maar door.

Na een uurtje komen we bij het hotel aan. We checken in en we hebben deze keer een kamer in het hoofdgebouw. Een mooie loft, met beneden het zit gedeelte en badkamer en boven 2 grote kingsize bedden.

We brengen de koffers naar boven. Niels en Leonieke zijn zo moe dat ze gelijk op bed inslaap vallen.
Wij gaan nog even snel wat eten en drinken halen wat we op de kamer kunnen op eten en dan duiken wij ook ons bed in.
In Nederland is het dan half 4 's nachts dus hebben we er 24 uur op zitten.
Een enerverende dag, war gelukkig allies toch nog goed gekomen is. En nu was Wim wel blij dat ik zo eigenwijs was om vroeg naar Schiphol te gaan.
We gaan lekker slapen en hopelijk kan ik morgen jullie weer once mooie belevingen vertellen.

• 08 Juli 2017 - 14:15

Marie Louise:

Vind het heel fijn om te lezen dat jullie na een enerverende start op Schiphol, een fijne vlucht hebben gehad, weer een grote auto hebben en goed zijn aangekomen in Kananaskis! Heel veel plezier en tot het volgende reisverslag!

• 08 Juli 2017 - 20:19

Karin:

Pffff....kan me die stress wel voorstellen! Gelukkig is het op tijd goed gekomen! Heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verslagen.